Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 18 de enero de 2011

El Picu Castillu




N´Ast: “Del Picu Castillu al ríu Beón escóndese l´ayalga del moru mayor” ye un dichu perpopular nesta estaya de Llanes. Y fueron munchos los que, viendo les murueques de la fortaleza medieval que dende esta cume amparaba´l territoriu d´invasores y corsarios, atalantaren que la frase yera verdá y cavaren y cavaren pola rodalada de l´aldeína de Rales a la gueta fortuna. Estos “ayalgueros” o chalgueiros aína caltriaron qu´estos murios fueren cristianos, non sarracenos, y que si un moru dominó dalguna vegada esta tierra, la única ayalga que tenía yera´l poder amirar colos sos güeyos la bayura de los paisaxes d´estos requexos.
En Cast: “Del Picu Castillu al río Beón se esconde el tesoro del moro mayor” reza un refrán muy popular en esta zona de Llanes. Y fueron muchos los que, viendo las ruinas de la fortaleza medieval que desde esta cumbre protegía el territorio de invasores y corsarios, pensaron que la frase era verdad y cavaron y cavaron por los alrededores de la aldeína de Rales a la busqueda de fortuna. Estos “ayalgueros” o “chalgueiros” (cazatesoros n´Ast) pronto comprendieron que estos muros fueron cristianos, no sarracenos, y que si un moro dominó alguna vez esta tierra, el único tesoro que tenía era el poder contemplar con sus ojos la riqueza de los paisajes de estos rincones.

2 comentarios:

maluferre dijo...

No sabia lo del picu Castillo....estoy contigo que el mayor tesoro que tenemos en nuestra tierra es el paisaje.
Saludos.

Anónimo dijo...

Yo tampoco y fueron dos aprendizajes en uno: por un lao, subir con xente local que me contó la historia del dichu y por otro, saber después de años y ascensiones lo que eran las ruinas de la cumbre al leer un librín que os recomiendo: Arqueología medieval en Asturias, de Alejandro García Alvarez-Busto e Iván Muñiz. Recomendable para leer con calma.
Toño