Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 9 de abril de 2010

Una de texos


N´Ast: L´árbol sagráu pa celtas y ástures: nun mundiu de fueyes caducifolies, vamos, sin ocalitos comu sedría aquel, que se caltuviere siempres verde, incluso n´iviernu, de xuru llamaba l´atención d´estos pueblos. Cola so salvia facíen el velenu de les sos fleches y col que tamién aponíen fin a les sos vides los que nun morríen honrosamente n´amarraza pa nun algamar a vieyos (esta estaya cabera, ya nun me presta tantu...). Pero, ensin dulda, lo más señaláu yeren los conceyos que cellebrábense embaxo les sos rames pa tomar les decisiones de la comuña y incluso elexir a los sos xefes. La Ilesia Cristiana, consciente d´ello, allugó los sos templos averaos a ellos y los sos llugares sagraos pa facese con esti poder místicu. Y llograr, llogrólo, anque en dellos sitios comu n´Oceñu (el Valle Altu de Peñamellera), podemos atopar una situación curiosa, un texu pa un edificiu relixosu y otru pa ún civil: una humilde cuadra. Quiciabis seya un mou recordanos les antigües creyencies qu´aporten a nós dende la escuridá de los tiempos y nun escaezamos los nuesos raigaños. O que´l pueblu asturianu, deprendiendo a ser previsor elli dempués de sieglos de llucha y escasez, pon una vela a Dios y otra al diañu... por si acasu.
En Cast: El árbol sagrado de celtas y ástures: en un mundo de hojas caducas, vamos, sin eucalyptus como sería aquel, que permaneciera siempre verde, incluso en invierno, seguramente llamaba la atención de estos pueblos. Con su savia hacían el veneno de sus flechas y con el que también ponían fin a sus vidas los que no morían honrosamente en combate para no llegar a viejos (esta última parte, ya no me gusta tanto...). Pero, sin duda, lo más importante eran los "conceyos" (reunión de los vecinos de un poblado) que se celebraban bajo sus ramas para tomar las decisiones de la comunidad e incluso elegir a sus jefes. La Iglesia Cristiana, consciente de ello, situó sus templos arrimados a ellos y a sus lugares sagrados para hacerse con este poder místico. Y lograr, lo logró, aunque en algunos sitios como en Oceñu (el Valle Altu de Peñamellera/Peñamellera Alta), podemos encontrar una situación curiosa, un tejo para un edificio religioso y otro para uno civil: una humilde cuadra. Quizás sea un modo de recordarnos las antiguas creencias que llegan a nosotros desde la oscuridad de los tiempos y no olvidemos nuestras raíces. O que el pueblo asturiano, aprendiendo a ser previsor él después de siglos de lucha y escasez, pone una vela a Dios y otra al diablo... por si acaso.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Guapo sitio.
Este domingo vamos con el Grupo de Montaña Llama Ello a Oceño. Buena ocasión para ir entretenidos con las explicaciones de esta entrada, y no pensar en la subida.
Ricardo.

Anónimo dijo...

Pues resultó un día perguapu de solín y bon tiempu y pa encima, escubrimos más texos pol contornu, además de unes vistes de Picos de lo más precioso. La primavera fae al monte más guapu.
Jose

Orlando Francisco Menéndez dijo...

Muchas gracias por la buena información que siempre presentas en tu blog.