Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 22 de junio de 2010

Una planta de doble cara

N´Ast: La tiraña n´asturiano o grasilla en castellán. Pinguicola grandiflora en científicu.
La bona- una perguapa plantina carnívora que podemos güeyar floriada n´esta dómina en riegues y fasteres llentes de montaña. Ye prestoso adicar nes sos fueyes pegañoses a ras del terrén les cadarmes de los insectos de los que se ceba y a los que chupa-yos los xugos.
La mala- ¡torgao beber onde tea presente! Tien un lasante potente que vierte a les agües donde alenda. Asina que, si de paséu pol monte, tenéis sede y atopáis un regatu con ella, aguantaivos si nun queréis finar la escursión agachaos ente la vexetación o les peñes.
En Cast: La grasilla en castellano o tiraña en asturiano. Pinguicula grandiflora en científico.
La buena- una bonita plantita carnívora que podemos ver florecida en esta época en regueros y zonas húmedas de montaña. Es interesante observar en sus hojas pegajosas a ras de tierra los esqueletos de los insectos de los que se alimenta y a los que les absorbe los jugos.
La mala- ¡prohibido beber donde se encuentre! Tiene un laxante muy potente que vierte a las aguas donde vive. Así que, si de paseo por el monte, tenéis sed y encontráis un reguero con ella, aguantaros si no queréis terminar la excursión agachados entre la vegetación o los peñascos.

5 comentarios:

Unknown dijo...

Esta bien saber lo del laxante! con lo guapina que ye cualquiera diria que tiene tan mala leche... jeje!
Un abrazo!

Bel_ga_rion dijo...

Ta bien saberlo, aunque no tiene porque ser malo. Si tas estreñio pue venite bien. jejeje.

Nel Morán dijo...

92 entraes al blog nel primer día d'espublización de "Orbayu Seco". Tamos faciendo historia, gracies pola to collaboración. Blogsaludos.

Anónimo dijo...

Meyor nun facer pruebes¡¡¡ que nunca se sabe la dosis. Meyor eso, parase a mirala, qu´efectivamente ye guapa, ¡¡¡pero nun tocar!!!
Toño
PD: norabona, Serafín, y que siga medrando la cosa

Casía dijo...

¿carnivora? nunca te acostaras sin saber una cosa más, ¡y yo que les tenía cariño! por eso de ser tan pequeñitas, ¡vaya con la plantita, pequeña pero matona