Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 21 de septiembre de 2010

Güeyar (=mirar) y nun tocar


N´Ast: Güei, una plantina de flores perguapes ¡pero pervelenosa! El matallobos (acónito, Aconitum napellus en científico), floriáu nesta dómina, ye frecuente y abondosu en llugares como los Llagos de Cuadonga, incluso a la oriella dalguna de les rutes más nomaes. Nun ye raro alcontrar xente tocándolu atrayía pola so guapura y incluso arríncandolu (¡torgao nun Parque Nacional!) pa llevalu pa casa d´adornu col consiguiente peligru: ceo aformigaranse los deos y ¡güeyu con averalos a la boca! Otra vegada los anímales sáquennos ventaya nesti casu ya que, según los pastores, el ganáu pastia alredor pero nun s´allega. A imitalu: güeyar, asemeyar... ¡pero nun tocar!.
En Cast: Hoy, una plantita de flores muy hermosas ¡pero muy venenosa! El “matallobos” (acónito, Aconitum napellus en científico), florecido en esta época, es frecuente y abundante en lugares como los Lagos de Cuadonga/Covadonga, incluso a la orilla de alguna de las rutas más conocidas. No es raro encontrar gente tocándolo atraída por su belleza e incluso arrancándolo (¡prohibido en un Parque Nacional!) para llevárselo a casa como adorno con el consiguiente peligro: pronto se hormigarán los dedos y ¡ojo con acercarlos a la boca! Otra vez los animales nos sacan ventaja en este caso ya que, según los pastores, el ganado pasta alrededor pero no se arrima. A imitarlo: ver, fotografiar... ¡pero no tocar!.

4 comentarios:

Unknown dijo...

Tipica metedura de pata de los "domingueros"!! jeje! Esta bien que avises!!
Un saludo!

Anónimo dijo...

Non ye fácil sacar bien una flor. Ésta quedote per guapa.
Con la foto del bló, non tengo falta de tocala.

Ricardo

Anónimo dijo...

Bueno, esta vegada polo menos fui didácticu¡¡¡¡ Ye otra de les pretensiones del blog:enseñar... y que nos enseñen.
Saludos:
Jose-Toño

maluferre dijo...

Guapina la flor, pero no sabía que era toxica...y si que la conozco de verla por el monte. Entrar en tu blog es como leer un libro, siempre aprendo algo.
Saludos.