Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 4 de enero de 2011

Aplausu

N´Ast: Equí, igual que damos “palos” polo que paeznos que ta mal, sabemos apaludir lo que güeyamos bien. Si fae unos dís criticábamos duramente la toponimia d´unes siñales, güei emponderamos la d´otres. En Piloña, na carretera AS-258, respetárense los nomes llariegos, calteniendo la “H” aspirada, arrepresentada con la grafía “H .”, y lleída casi como la “J” castellana pero nun igual. A dalgunos, suena-yos raru ver esti fenómenu mui común nel Oriente d´Asturies (Llanes, Peñamelleres, Cabrales...) tan al oeste, pero teo contrastao con xente mayor qu´anantes yera frecuente en fasteres como La Villa y la rodalada, polo que ta bien intentar que nun se tresmane. Un aplausu a l ´Alministración al empecipiar l´añu. ¡A ver si continúa y fina igual...!
En Cast: Aquí, igual que damos “palos” por lo que nos parece que está mal, sabemos aplaudir lo que vemos que está bien. Si hace unos días criticábamos duramente la toponimia de unas señales, hoy alabamos la de otras. En Piloña, en la carretera AS-258, se respetaron los nombres autóctonos, manteniendo la “H” aspirada, representada con la grafía “H .”, y leída casi como la “J” castellana pero no igual. A algunos, les suena raro ver este fenómeno muy común en el Oriente de Asturias (Llanes, Peñamelleras, Cabrales...) tan al oeste, pero tengo contrastado con gente mayor que antes era frecuente en zonas como La Villa/Villaviciosa y alrededores, por lo que está bien intentar que no se pierda. Un aplauso a la Administración al comenzar el año. ¡A ver si continúa y termina igual...!

2 comentarios:

nomenon dijo...

Nun ye tan del oriente la "efe2 o la "hache" aspirá. Yo nun soi filólogu, pero per dellos sitios de La Cuenca'l Nalón conservase una dualidá enfre fuiu y h.uiu, y tamien hai sitios a los que se yor llma la h.uenti tal o la h.uenti cual. Nams conozo el casu pa ese palalbres qu'entamen poles vocoles ue precedies pela f. Cuido que se dará en munches zones del centru o centru-oriente d'Asturies, anque ya tea casi en desusu.

Anónimo dijo...

Gracies pola aportación. Ta guapo que comentéis coses porque asina, entre toos, faciendo garrapiellu, les coses nun s´escaecen y deprendemos toos de toos. Un saludu y ya miramos pa les muries y pontes:
Toño