Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 31 de diciembre de 2010

Nerbu (=enebro)


N´Ast: Gúei, pa finar l´añu, un matu-arbolín prestosu pa estes feches, porque apaez mui navideñu. En la perguapa comarca vecina de Liébana, atopamos llamativos exemplares de nerbu (anubreru, cairuetu, queruetu ¿quién diz que la nuesa llingua ye probe?. Enebro en Cast) a los que solo-yos falten les bolines pa tar acordies a la dómina. Esta triba vexetal medra seliquino, pero dando-y tiempu abondu pue algamar los diez metros, garrando un porte tan llamativu como´l de les semeyes. Ye dióicu, como´l carrascu, xardón o acebu (hai machu y fema) y el frutu ta nel so puntu na seronda, emplegándose p´arumar la xinebra. Como diximos, tien un desendolcu lentu, polo qu´esperamos ¡qu´a nadie se-y ocurra tarazalu pa decorar la casa!. Mirái, un bon deséu pal añu venideru: salú y prosperidá pa TOLOS habitantes de la Madre Tierra ¿no?
En Cast: Hoy, para rematar el año, un matorral-arbolín simpático para estas fechas, porque parece muy navideño. En la hermosísima comarca vecina de Liébana, encontramos llamativos ejemplares de “nerbu” (“anubreru”, “cairuetu”, “queruetu” ¿quién dice que la lengua asturiana es pobre?. Enebro en Cast) a los que solo les faltan las bolitas para estar acordes a la época. Esta especie vegetal crece despacio, pero dándole tiempo bastante puede alcanzar los diez metros, cogiendo un porte tan llamativo como el de las fotos. Es dióico, como el “carrascu”, “xardón” o acebo (hay planta macho y planta hembra) y el fruto está en su punto en el otoño, utilizándose para aromatizar la ginebra. Como dijimos, tiene un desarrollo lento, por lo que esperamos ¡que a nadie se le ocurra cortarlo para decorar la casa!. Mirad, un buen deseo para el año que viene: salud y prosperidad para TODOS los habitantes de la Madre Tierra ¿no?

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Esi nerbu me suena. Ta encima Colio.
Cantabria tien una guía de árboles singulares. Un de esos árboles ye el enebro de Viñón, en la sierra que separa esti pueblo de Colio. Tien más años que Matusalén.
Un dí quise dir por la Sierra de Colio, pero cansé de baxar.
El camín normal pa dir al prau del enebro está en la carretera de Viñón. Hay una doble revuelta. En la primera curva está el ramal pa'l pueblu de Olalle. Pasada la segunda curva de herradura, está la pista p'al enebro de Viñon. Non hay sitiu pa aparcar.
Feliz añu entrante.
Ricardo.

Anónimo dijo...

Toño gracies pol to trabayu durante tol añu nesti blog.
Nun dexo de aprender coses !que bueno! . ¿Como pagar tanta xenerosidá?.... ¿botella sidre en La ballera? paezme poco la verdá.
Gracies fonderes otra vuelta por tolo que nos das.
Feliz añu entrante!
Lluis Fdez

Anónimo dijo...

Tamos bien pagaos con que vos preste y lo disfrutéis, pa eso ye y asina el trabayu satisfaenos más. Amás, equí aprendemos todos de todos, que da gustu cuando aportáis coses, como la que nos dexa el collaciu Ricardo: otra escusa pa tornar a Liébana. Todos aportamos dalgo. Gracies fonderes a toos:
Toño
PD: de la sidre ya falaremos je je