Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 17 de diciembre de 2010

Escaezu (=olvido)


N´Ast: Nel camín a Bulnes, nun recantu, esisten cuatro cruces llabraes atoscadamente na peña y amatagaes pa casi tolos andariegos. Son el cenciellu homenaxe de los bulniegos a los vecinos que morrieren n´accidentes nesta aeria sienda. Como pue vese, ya casi nin se noten (meyor ampliar la semeya picando enriba), truñíes pol correr del tiempu y el camudamientu del pueblu, que ya ye más un centru turísticu que l´aldea de pastores que llucharen por sobrevivir nel so arispiu país. Unes cruces y unes tradiciones condenaes a un mesmu destín: l´escaezu.
En Cast: En el camino a Bulnes, en un recodo, existen cuatro cruces talladas toscamente en la roca y que pasan desapercibidas para casi todos los caminantes. Son el sencillo homenaje de los bulniegos a los vecinos que murieron en accidentes en esta aérea senda. Como puede verse, ya casi ni se notan (mejor ampliar la foto pinchando sobre ella), atacadas por el correr del tiempo y el cambio del pueblo, que ya es más un centro turístico que la aldea de pastores que lucharon por sobrevivir en su agreste país. Unas cruces y unas tradiciones condenadas a un mismo destino: el olvido.

3 comentarios:

Toral dijo...

tien coyones la cosa, con un par de semeyes d´unes cruces, mas el buen saber del falante, que entrauca mas prestosa te quedó.

Anónimo dijo...

Gracies al Gobiernu, Bulnes cuenta con accesu mecánicu. Ya no va a caer en el olvidu.
Gracies al Gobiernu los horarios del funicular se amplíen pa la xente. Sí, pa la xente de folganza, sobre tou en puentes y verano.
"¡Bulnes está conectada con la civilización!", según la propaganda institucional.
Todavía recuerdo los críos que non podíen baxar al cole porque no yeren hores del uso turístico del trenecito. O el trabayador que tenía que correr a pata, como antaño, por el mesmu motivu.
En el olvido non quedarán los fallecidos en el camino, pues siempre los recordán sus amigos; sino el propio pueblo, la vida rural en general, porque la vida tiende a concentrarse en la ciudades.
¿Cerco a Oviéu? Con lo que se da a la capital, habría cole, médicu, farmacia, e incluso cura, pa toos los pueblos asturianos.
PD: (entrada anterior) ¡Puxa Uviéu! Un equipo sin un duro que quier xugar como profesional. El que tien amor a unos colores, disfruta en primera o en regional. Non hay que tirar el dinero si non lu hay. Ni pa balompié ni pa obres faraóniques, cuando non hay autocar escolar (véase la cría de ¿El? Mazucu) ni pa los críos.

Ricardo

Anónimo dijo...

Gracies Manuel, viniendo de ti, préstame un montón¡¡¡ Y si, si se gastaran meyor les perres... nun tendríen problemas nin los de El Mazuco. Pero con los políticos que tenemos...
Toño