Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 7 de diciembre de 2010

El samartín: chorizos y cases

N´Ast: Y tres el branín de San Martín, si esti tiempu tan llocu que tenemos non lo torga, llega´l samartín. Lo normal nesta dómina ye que faga frío, colo que la carne caltiense meyor y evítense los ataques de mosques y demás paparraxos que presta-yos el calorín. Faese la matanza (el samartín) preparándose los milenta productos que da´l gochu y dalgunos pónense a curar, como los chorizos. Por eso nun ye raro dir a visitar a unos collacios de l´aldea y atopar esta estampa na casa qu´allégranos el güeyu... y el botiellu. Los caberos que nos regalaren de por equí averao taben de cinco estrelles Michelín. Esta tradición nun hai que perdela por asturiana ¡y por saborosa!.
En Cast: Y tras el veranín de San Martín, si este tiempo tan loco que tenemos no lo impide, llega el “samartín”. Lo normal en esta época es que haga frío, con lo que la carne se conserva mejor y se evitan los ataques de moscas y demás insectos a los que les gusta el calorcito. Se hace la matanza (el “samartín”) preparándose los mil productos que da el cerdo y algunos se ponen a “curar” (secar en Asturies), como los chorizos. Por eso no es raro ir a visitar a unos amigos de la aldea y encontrar esta estampa en la casa que nos alegra el ojo... y el estómago. Los últimos que nos regalaron de por aquí cerca estaban de cinco estrellas Michelín. Esta tradición no hay que perderla por asturiana ¡y por sabrosa!

5 comentarios:

julia rubiera dijo...

ahi mio neñu goliame a chorizinos desde aquí, munches gracies por compartir nuestra tradición asturiana y dala a conocer, un besin muy grande de tu paisana

Lluis de Turiellos dijo...

Esti tipu d'entraes hai que les poner con una alvertencia previa de nun les lleer ensin enllenar antes el butiellu... ¡Vaya manera de naguar...!.

Unknown dijo...

Asi que 5 estrellas Michelin eh!
Los de la foto no tienen malapinta tampoco!!
Un saludo!

Harold Abrahams dijo...

Aunque normalmente no te hago comentarios, sigo tu blog con gran interés e impaciencia. Sigue así, haciendo patria, entreteniendo, educando y respetando.
Felicidades

Anónimo dijo...

De cinco estrelles Michelin... porque creo que el máximo son tres, asi que imaginaros. Gracies a todos por pasar por aquí, rincón de respeto y tolerancia, y me alegro que os guste y os traiga buenos recuerdos
Toño