Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 10 de diciembre de 2010

El "volcán" Culobardón

N´Ast: Llámanos l´atención al lleer los prestosos diarios de Xovellanos qu´en los sos rellatos de viaxes por Asturies l´illustráu xixonés fala de la observancia de volcanes. Ello yera porque nesta dómina los estudios xeolóxicos (y diríamos que los estudios en xeneral) taben pocu avanzaos y el bonu de Xovellanos, siempres atentu y querenciosu del desendolcu y el bien de la nación, procuraba teorizar de toa triba de temes y nesta estaya tenía la idea de que munches montañes asturianes yeren d´orixe volcánicu. Ñidiamente, el tiempu y los avances en la materia amosaron que taba tracamundiáu, pero, ante imáxenes tan guapes como la del Culobardón, picu del llamatible valle llaniscu d´Ardisana, nun dexa d´entranos la dulda. Un fallu tienlu cualquiera y Gaspar Melchor de Xovellanos, home del so tiempu, siguirá siendo una de les meyores tiestes que diere´l País y, los sos escritos, ventanu y camín d´amor a les sos dos patries, la Grande y la Chica, que tienen de servir d´exemplu pa munchos. Pa finar: ¡que bono qu´Asturies nun seya territoriu volcánicu!
En Cast: Nos llama la atención al leer los deliciosos diarios de Jovellanos que en sus relatos de viajes por Asturies el ilustrado gijonés habla de la observación de volcanes. Sin duda la causa era lo poco avanzado de los estudios geológicos (y diríamos los estudios en general) de la época y el bueno de Jovellanos, siempre atento y deseoso del desarrollo y el bien de la nación, procuraba teorizar de toda clase de temas y en este apartado tenía la idea de que muchas montañas asturianas eran de origen volcánico. Evidentemente, el tiempo y los avances en la materia demostraron que se equivocaba, pero ante imágenes tan hermosas como la del Culobardón, pico del sensacional valle llanisco de Ardisana, no deja de entrarnos la duda. Un fallo lo tiene cualquiera y Gaspar Melchor de Jovellanos, hombre de su tiempo, seguirá siendo una de las mejores cabezas que haya dado el País y, sus escritos, ventana y camino de amor a sus dos patrias, la Grande y la Chica, que tienen que servir de ejemplo para muchos. Para finalizar: ¡que bueno que Asturies no sea territorio volcánico!

3 comentarios:

caleyandomundiualntre dijo...

Cada dií me gusta más esti blóge

Unknown dijo...

Claro, desde el punto de vista de la época era facil confundirlo con un volcan! Ahora hasta un niño pequeño podria responderte que se originaron por los empujes de las placas tectónicas y la erosión de los glaries, como cambian los tiempos!!!
Un foto fantastica!
Un saludo

Anónimo dijo...

¿Tectónica de placas???? eso que ye??? paezme qu´esi dí nun taba yo por clase.... je je je
Cola ilusión de que vos gusta, gracies:
Toño