Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 23 de septiembre de 2011

Enfriador d´alta montaña

N´Ast: Que la necesidá agudiza l´inxeñu ya lo diximos milenta vegaes y dirémoslo de xuru otres tantes mentres dure esti blogue. Nes fasteres rurales, con menos posibilidaes que les urbanes d´algamar dellos adelantos, esta llección güeyámosla a diariu. Na mayada Valfríu (Cabrales) nun tenemos lletricidá pal enfriador de la llechi ¡pues remediu caseru!: un vieyu bidón recortáu y una goma empatada a l´agua frío de la vecina fonte y llisto, ya la tenemos caltenía y a temperatura afayaíza dica la hora facer el quesu. Nun escaecemos qu´esti sistema ye un cenciellu calcu de les ol.leres de les brañes de Somiedo, inxeñoses fechures en piedra camentaes pal mesmu porgüeyu dende que l´home ye home, como por exemplo la de Mumián, pero ésto merez una entrada pa ello solo.
En Cast: Que la necesidad agudiza el ingenio ya lo dijimos mil veces y lo diremos seguramente otras tantas mientras dure este blog. En las zonas rurales, con menos posibilidades que las urbanas para alcanzar determinados adelantos, esta lección la contemplamos a diario. En la majada de Valfríu (Cabrales) no tenemos electricidad para el enfriador de la leche ¡pues remedio casero!: un viejo bidón recortado y una goma conectada a la fría agua de la vecina fuente y listo, ya la tenemos conservada y a la temperatura adecuada hasta la hora de hacer el queso. No olvidamos que este sistema es una sencilla copia de las “ol.leras” (l.l es la grafía del sonido de la llamada “ch” vaqueira) de Somiedo, ingeniosas construcciones en piedra pensadas para el mismo fin desde que el hombre es hombre, como por ejemplo la de Mumián, pero esto merece una entrada para ello solo.

2 comentarios:

kai51 dijo...

Que la necesidá agudiza el ingeniu ye una verdá como un pinu, ¿acuerdaste de las frequeres pa mantener el quesu y la carne en las casas? a falta de frigurificu pos fresquera.
Un saludo collaciu

Anónimo dijo...

Tiempos de grandes inventos je je je. Un saludu dende equí:
Toño