Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

sábado, 24 de enero de 2009

La Cruz del Pienzu (III)


N´Ast: Tres l´esmorone la 1ª cruz en 1925 por una fuerte boriada, en 1928, de nuevo por entamu los Victorero Lucio, se finca la que sedrá la 2ª Cruz del Pienzu. Tenía la forma que vese na semeya d´arriba (de 1933), taba fecha por unes 30 pieces y valió 1800 ptes. Fue armá na mayada Mergullines y xubía al llombu (350 mts. de desnivel) por 70 voluntarios, momento que recoye la semeya d´abaxu. Calcúlase qu´acudieren ¡¡¡5.000 persones !!! al so estrenu. En 1936 una boriada finó con elli (otra hestoria diz que fue un hachu) y los sos restos fueren chamuscaos en 1941 pa evitar profanaciones (testimoniu d´Enrique Granda, presente nos fechos).
En Cast: Tras el derribo de la 1ª cruz en 1925 por un fuerte temporal, en 1928, de nuevo por iniciativa de los Victorero Lucio, se coloca la que será la 2ª Cruz del Pienzu. Tenía la forma que se ve en la foto superior (de 1933) , estaba compuesta de unas 30 piezas y costó 1800 ptas. Fue armada en la majada de Mergullines y subida a hombros (350 mts. de desnivel) por 70 voluntarios, momento que recoge la foto de abajo. Se calcula que acudieron ¡¡¡5.000 personas!!! a su inauguración. En 1936 un temporal acabó con ella (otra versión sostiene que fue un hacha) y sus restos fueron quemados en 1941 para evitar profanaciones (testimonio de Enrique Granda presente en los hechos)

5 comentarios:

Bernardo Busto dijo...

Per guapa la hestoria de les cruces del Pienzu. Sigue asina, ésti ye´l camín.
Salú
Bernardo

Anónimo dijo...

Gracies Maestro. Col apoyu de xente como tú, el camín siempre ye mas fácil
Toño

Solsticiu dijo...

El Sueve ye un sitiu que me fascina, nun sé si ye porque la mio familia ye de per equí o porque lo tengo ya bastante pateao. Por ciertu, la cruz ye impresionante, pa mi tá a la altura de dalgún monumentu, sólo'l fechu de plantar esi cacharru de fierru ehí, merez una visita.

Anónimo dijo...

Gracies pola visita Raúl, en la última entrega, ya explico como llograren subila. Como dices, muy interesante, ya verás.
Toño

Anónimo dijo...

Esta segunda cruz no fue en 144l cuando cayo, fué en 1936, cuando no cayó, la cayeron a golpe de hacha, en aquella fecha el que no comulgaba con esos signos, pordía facer un pocu de lo que-y paeciera,en l94l fué cuando, con el fin de que no fuera profanada, por órden de los benefactores se quemó, de cuya acción formé parte con mi padre Victor y más ganaderos.