Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 1 de junio de 2010

Pastoriando





N´Ast: Fae diez dís que falamos de la subía del ganáu al puertu (picái equí), y si primero lo comentamos, primero nos cinca velo de cerca... y participar: díbamos pol vieyu camín d´Ario y atopamos un pastor que dirixíase a esti puertu con unes cuantes vaques. Al momentu, y ensin danos cuenta, tábamos empobinando a les cabezaleres. Esta perguapa ruta ye la tradicinal de los ganaderos d´Onís a esta alta mayada, güei en falta usu pola mayoría los montañeros, que quieren más les facilidáes qu´ufierta la señalada dende Los Llagos, más cómoda pol averamientu en coche. Como si fuere la esguilada a una cume himaláyica, tien varios “campamentos d´altor”, onde´l rebañu reposa y bebe enantes de facer la siguiente estaya: La Güelga (cuarta semeya), Arnaedo (cabera imaxen) y ya la más desconocía Mohandi (y que dexamos pa otru dí). Nos “trabayamos” hasta La Güelga, entrecomillando trabayu porque nunca nun vimos animales que dieren tan pocu que facer, al subir con alegría y ganes, casi solos, de xuru que nin nos necesitaben. Equí despedímonos de les nuestres nueves “collacies” pa siguir el nuesu camín.
En Cast: Hace diez días que hablamos de la subida del ganado al puerto (pinchar aquí), y si primero lo comentamos, primero nos toca verlo de cerca... y participar: íbamos por el viejo camino de Ario y encontramos un pastor que se dirigía a este puerto con unas cuantas vacas. Al momento, y sin darnos cuenta, estábamos guiando a las primeras. Esta preciosa ruta es la tradicional de los ganaderos de Onís a esta alta majada, hoy menos frecuentada por la mayoría de los montañeros, que prefieren las comodidades que ofrece la marcada desde Los Lagos, más cómoda por el acercamiento en coche. Como si fuera la escalada a una cumbre himaláyica, tiene varios “campamentos de altura”, donde el rebaño reposa y bebe antes de continuar la siguiente etapa: La Güelga (cuarta foto), Arnaedo (última imagen) y ya la más desconocida Mohandi (y que dejamos para otro día). Nosotros “trabajamos” hasta La Güelga, entrecomillando trabajo porque nunca vimos animales que dieran tan poco que hacer, al subir con alegría y ganas, casi solos, seguro que ni nos necesitaban. Aquí nos despedimos de nuestras nuevas “amigas” para seguir nuestro camino.

2 comentarios:

Casía dijo...

seguro que fue un día inolvidable, hecho de menos esa faena con mi abuelo por tierras belmontinas

Unknown dijo...

Que fotos mas guapes! la zona de Mohandi ye muy guapa pa visitar. Les vaques tenien una gana de subir!!! Un amigu que les tien en Infiestu y les echa pa la zona de Incós diz que si se descuida en primavera y cierra mal la portiella de casa salen les vaques soles disparaes pal monte! la naturaleza ye muy sabia!!
Una naminata perguapa!