Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 17 de septiembre de 2010

El collaciu (=compañero) sorpresa

N´Ast: La llucha pola vida nun dexa de sorprendete. Vamos pasar la nuechi nuna llampa llerosa a más de 2.000 metros. Casi ni un res de tierra y herba, casi tou piedres. Les choves, animal abondosu nestes altures, ya empobinaren a los sos dormideros. Imposible alcontrar ser vivu dalu nestes condiciones. La sensación de soledá embárganos... y ye abrir el chorizu y el pan de la cena y apaez a blinquinos esti personaxe: un ratu de campu ¿cómo ye posible? ¿u sal? ¿cómo pervivir nun llugar ermu onde solo cae dalgún montañeru por casualidá? Dende lluéu, paezme que l´home ye´l más inútil de los seres pa valise en males condiciones. Unos camientos que revóltiennos na tiesta mentres echámonos con un güeyu nes estrelles... y otru na mochila ¡que la tentación nun ye solo pecáu humanu!
En Cast: La lucha por la vida no deja de sorprenderte. Vamos a pasar la noche en un descampado pedregoso a más de 2.000 metros. Casi nada de hierba y tierra, casi todo piedras. Las chovas, animal abundante en estas alturas, ya se encaminaron a sus dormideros. Imposible encontrar ser vivo alguno en estas condiciones. La sensación de soledad nos embarga... y es abrir el chorizo y el pan de la cena y aparece a saltitos este personaje: un ratón de campo ¿cómo es posible?, ¿de donde sale?, ¿cómo sobrevivir en un lugar desierto donde solo cae algún montañero por casualidad? Desde luego, me parece que el hombre es el más inútil de los seres para valerse en malas condiciones. Unas reflexiones que dan vueltas en nuestra cabeza mientras nos acostamos con un ojo en las estrellas... y otro en la mochila ¡que la tentación no es solo pecado humano!

3 comentarios:

Unknown dijo...

Si que es increible pero a mi me llama mas la atencion lo de las lagartijas!!! Cuando hay varios metros de nieve que pasa con ellas??
Un saludo!!

maluferre dijo...

Hace unos días que decubri tu blog, entro de vez en cuando a leerte, porque es un gusto leer en mi lengua casi olvidada....tengo que confesar que algunas veces voy a la traducción porque no entiendo algunas palabras....¡¡¡me encantaria escribir como tu lo haces!!!
Un saludo

Anónimo dijo...

Pues sin saber mucho sobre el tema, les llargatexes (lagartijas), imagino que se aletargan hasta primavera. Los ratos creo que siguen viviendo baxo la nieve, de hecho en el deshielo vense les galeríes entre tierra y nieve.
Vienvenida Malú: tou pocu a pocu. Ya verás como vas entendiendo más col tiempu. Y todos tenemos que tirar de diccionaríu dalguna vegada. Acabarás escribiendo meyor que yo si te lo propones y con un pocu paciencia. Gracies por la visita y encantaos de que vos guste:
Toño