Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 26 de noviembre de 2010

Una idea mundial




N´Ast: Cuando una idea ye bona, nun ye raro vela nos llugares más estremaos d´un mundiu que dicen cada vegada más global. Nunca nun nos cansaremos de repetir que l´horru ye un discurrimientu de lo más enxeñoso, multiusos y guapo, polo que nun tien de chocanos qu´en sitios allonxaos ocurriérase-yos dalgo apaecío iguao, esi si, a los sos mesteres y materiales al algame. Nesti casu, y gracies a la nuesa quería collacia llastrina, ye en Spiterstulen, Noruega, onde atopamos una fechura enrazada cola nuesa con avíos similares. Lo bono, ye bono en tolos sitios, lo que camuda ye´l tratu: ellí, cuidao y espuesto, pa que la xente lo conozca, almire y respete, orgullosos de les sos tradiciones; equí, si cae, meyor que meyor, que desanicie la nuesa cultura, nun seya qu´atalanten que somos “aldeanos”. Lo que pasó cola sidre val d´amuesa ¡y agora a berrar!
En Cast: Cuando una idea es buena, no es raro verla en los lugares mas apartados de un mundo que dicen cada vez más global. Nunca nos cansaremos de repetir que el horreo es un invento de lo más ingenioso, multiusos y bonito, por lo que no tiene que extrañarnos que en sitios lejanos se les ocurriera algo parecido adaptado, eso si, a sus necesidades y materiales al alacance. En este caso, y gracias a nuestra querida amiga llastrina, es en Spiterstulen, Noruega, donde encontramos una construcción emparentada con la nuestra y con utilidades similares. Lo bueno, es bueno en todos los sitios, lo que cambia es el trato: allí, cuidado y expuesto, para que la gente lo conozca, admire y respete, orgullosos de sus tradiciones; aquí, si cae, mejor que mejor, aniquilando nuestra cultura, no sea que piensen que somos “aldeanos”. Lo que pasó con la sidra vale de muestra ¡y ahora a llorar!

6 comentarios:

Juanin Zaldivar dijo...

Esi no lu conocía yo.
Puedes ver un pequeñu tarabyu de los Horros del mundo del tu collaciu Xuan Pedrayes en esti enlace.

http://www.barroypedrayes.com/v_portal/apartados/apartado.asp?te=2810

Tallueu

Unknown dijo...

Yo conoci edificaciones similares en Suiza y tambien he oido hablar de unos en indonesia. Una fotos preciosas!
Gracias por enseñarnoslas!

Vicente dijo...

Toñin tú siempre en la brecha, como tien que ser, los suizos son muy parecios a estos y en alguna estación de esquí utilincenlos como pequeños bares, en les pistes, claro el friu no llega al suelu.
Por ciertu ¿mayaste esti añu?
Un abrazu

Lluis de Turiellos dijo...

Unes construcciones guapes verdá.

Anónimo dijo...

Qué guapes semeyes. Pero la esplicación que das ye namás que funcional: una idea bona, equí y en Noruega, porque ye útile. Pero escaeces que somos fíos del mesmu pueblu ancestral qu´esistió n´Europa central y nórdica. Los asturianos tenemos más que ver con estos pueblos que colos españoles. CXB

Anónimo dijo...

Pues gracies a todos por los datos¡¡¡ habrá que navegar pola rede pa documentase más. Saludos y bien fayaos nesti requexu:
Toño: pues esti añu de mayar, nada. Como no-y robare les manzanes al vecín¡¡¡ somo mui típicos, Vicente: vecería