Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 5 de noviembre de 2010

Ximielgos (gemelos)

N´Ast: El tardíu (=seronda, un guiñu chicu pa los mios collacios del Oriente) entamó dalgo ensuchu pero, coles caberes lluvies, la tierra les biesques ya ta otra vegada llenta, colo que surden los adornos tan prestosos d´esta dómina: les setes. Ye´l momentu de caleyar ente los árboles pa guetales y, como bien dicen Bernardo y Zaldi nos sos perguapos blogues, esfrutar de les sos formes y collores, anque nun sepiamos la triba. Como amuesa, dos boletus ximielgos, apegaos como nunca nun los viere ¡igual ye una forma d´amparase de los atropadores! en parexa, como la Guardia Civil. Lo de llueu tastialos en platu...meyor dexalo pa los prácticos; como munchu dalguna lepiota y, como encamienta un bon collaciu ¡rezando anantes un padre nuesu!
En Cast: El “tardíu” (=otoño, un pequeño guiño para mis amigos del Oriente) comenzó algo seco pero, con las últimas lluvias, la tierra de los bosques ya está otra vez húmeda, con lo que surgen los adornos tan bonitos de esta época: las setas. Es el momento de pasear entre los árboles para buscarlas y, como bien dicen Bernardo y Zaldi en sus estupendos blogs, disfrutar de sus formas y colores, aunque no sepamos la especie. Como muestra, dos boletus gemelos, pegados como nunca los vi ¡igual es una forma de defenderse de los recolectores! en pareja, como la Guardia Civil. Lo de luego probarlos en el plato... mejor dejarlo para los expertos; como mucho alguna lepiota y, como recomienda un buen amigo ¡rezando antes un padre nuestro!

2 comentarios:

Anónimo dijo...

No soy muy expertu en setes, pero los boletus son de los más fáciles de identificar (y per ricos).
El malu, ya lo diz el nome, el boletus de Satanás. Como el infiernu, muy coloráu.
Cuidao con les lepiotes. También les hay males. En caso de duda, meyor coyer sólo les grandes. Amás, muy güenes pa facer cachopos.
En les setes, como en todo, naire nace aprendíu. Pero, si se tien interés, podemos jartanos con setes, castañes, ablanes, peruyes (la for también muy buena pa'l corazón), frambueses, andrinos...; como los osos, libres y comilones.
Ricardo.

Anónimo dijo...

hai lepiote males??????¡¡¡¡¡ ya me acoyonaste¡¡¡¡
Jose