Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 25 de marzo de 2011

La España

N´Ast: Nome d´un ríu y una playa (na imaxen) del conceyu La Villa. Cuando tenemos visita de dalgunos collacios y damos un voléu pola fastera, a toos lláma-yos l´atención esti par de topónimos polo que tienen d´amor patriu. Ye cuando hai qu´esplica-yos que non, que nun ye un homenaxe a la nación española, si non unos derivaos del verbu asturianu ESPAÑAR (=arreventar, romper), lo que llévanos a atalantar que la sabiduría popular aplicó estes denominaciones pol efectu que faese al chocar les agües, tantu continentales como marines, coles peñes del sablón. Polo tantu, llingua asturiana pura y dura, ná que ver cola Patria Grande o los ésitos de La Roxa.
En Cast: Nombre de un río y una playa (en la imagen) del concejo de La Villa/Villaviciosa. Cuando tenemos visita de algunos amigos y damos un paseo por la zona, a todos les llama la atención este par de topónimos por lo que tienen de amor patrio. Es cuando hay que explicarles que no, que no es un homenaje a la nación española, si no unos derivados del verbo asturiano ESPAÑAR (=reventar, romper, explotar), lo que nos lleva a pensar que la sabiduría popular aplicó estas denominaciones por el efecto que se produce al chocar las aguas, tanto continentales como marinas, con las rocas del arenal. Por lo tanto, lengua asturiana pura y dura, nada que ver con la Patria Grande o los éxitos de La Roja.

4 comentarios:

Lluis de Turiellos dijo...

Notros casos hai topónimos como L'Españal que deriven de la planta llamada espadaña. Asina que nun nos estrañe atopar esti tipu de topónimos nel territoriu asturianu.

David dijo...

Coño, pues no tenía ni idea, es verdad que siempre me había llamado la atención y no me pegaba mucho.
Gracias por la aclaración.
un saludo

MANUINDIANA dijo...

Bonita Fotografia de una de mis playas favoritas o preferida,una por que es muy guapa y otra por proximidad,Seguramente es la Playa mas fotografiada por mi,siempre voy a Playa España.Lo de su nombre hace años que lo se,pero lo que mucha gente no sabe,es que es una zona del periodo Jurasico muy importante,hay una cantidad de huellas tanto se Sauropodos como de teropodos,solamente se tiene que caminar unos 200 metros por el pedreru Oeste(Izquierda) y os topareis con una bonita huella de un teropodo de tres dedos impresionante.Si quereis saber mas visitar mi blog"JURASICO EN ASTURIAS"
Saludos.

Anónimo dijo...

Pues como siempre, encantaos d´aprender ente toos¡¡¡ qu´aportáis datos mui guapos. Ya tenemos más motivos pa ver la playa y los pedreros con calma.
Toño