Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 22 de abril de 2011

La Lluna y la Resurrección

N´Ast: Antayeri hebo lluna llena; pasáu mañana ye Domingu de Resurrección: dos sucedíos estremaos pero con munchu en común ¿por qué? pues porque´l cristianismu siempres marca esta fecha perimportante del so calendariu´l primer domingu (esti añu, el prósimu) tres la primer lluna llena la primavera (la d´antayeri esti añu), lo qu´influye notros festexos, como por exemplu l´Antroxu. La desplicación hestórica siempres ye la mesma: sustituyéronse les enraigonaes vieyes creyencies (l´adoracíon del astru nocturnu nesti casu) poles de la nueva relixión oficial pa que´l pueblu les ficiera suyes. Y furrular, furruló, viendo les resultancies, anque les milenaries tradiciones asomen de xemes en cuandu la patuca.
En Cast: Anteayer hubo luna llena; pasado mañana es Domingo de Resurrección: dos acontecimientos diferentes pero con mucho en común ¿por qué? pues porque el cristianismo siempre marca esta fecha tan importante en su calendario el primer domingo (este año, el próximo) tras la primera luna llena de la primavera (la de anteayer este año), lo que influye en otras fiestas, como por ejemplo el Carnaval. La explicación histórica siempre es la misma: se sustituyeron las enraizadas viejas creencias (la adoración del astro nocturno en este caso) por las de la nueva religión oficial para que el pueblo las hiciera suyas. Y funcionar, funcionó, viendo los resultados, aunque las milenarias tradiciones asomen de vez en cuando la patita.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Toos los años me lo dicen, pero siempre se me olvida. Claro, ye más fácil mirar el calendariu y olvidar el pasáu y sus costumbres.

¡Qué guapa ye! ¿Por qué yos gusta tantu a los neños y a los que no hemos dexao de selo?

Ricardo.

David dijo...

Guapa foto, redios!!!
un saludo

Anónimo dijo...

Pues pa eso tamos equí: pa recordávoslo y que nun se pierda la tradición¡¡¡
David: hai sitios onde les fotos salen soles, sin tener ni idea, nesti casu Argandobín, una mayada guapa guapa.
Toño