Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

jueves, 19 de marzo de 2009

La Cruz del Pienzu (VI)


N´Ast: Agora dalgunes notes sobre la Cruz del Pienzu d´anguañu. Ya dixéremos que´l primer tramu de cruz fincárase nel inviernu de 1954 y que na primavera de 1955 (31 de Mayu) 300 voluntarios de pueblos de la rodiada subieren les pieces y torniellos que faltaben en partíes d´un galipu por persona. Equí tenemos a los voluntarios de Lliberdón nel Altu La Llama, coles pieces que yos tocaren, preparaos pa subir al Pienzu por Espineres (primera semeya). Daquella nun esistía la pista qu´anguañu allana l´accesu, polo que yera llabor abegosa polo pindio y el pesu. Poro nun ye raro la face de gociu d´esta xente nel Pienzu, al pie de la base de la futura cruz: col so puxu de valdre un de los finxos del Oriente d´Asturies coyía forma.
En Cast: Ahora algunas notas sobre la Cruz del Pienzu actual. Habíamos comentado que el primer tramo de cruz se plantó en el invierno de 1954 y que en la primavera de 1955 (31 de Mayo) 300 voluntarios de los pueblos de los alrededores subieron las piezas y tornillos restantes en lotes de 5 kgrs. por persona. Aquí tenemos a los voluntarios de Libardón en el Alto de la Llama, colas piezas que les tocan, preparados para ascender al Pienzu por Espineres (primera foto). Entonces no existía la pista que hoy día facilita el acceso, por lo que era una labor difícil por lo empinado y el peso. Por eso no es de extrañar la cara de júbilo de estas personas en el Pienzu, al pie de la base de la futura cruz: con su esfuerzo desinteresado uno de los hitos del Oriente de Asturias tomaba forma.

2 comentarios:

Solsticiu dijo...

Qué gran xente astur. Presta ver estes semeyes de la época.
Gracies por apurrinos esti garrapiellu de la nuestra hestoria

Anónimo dijo...

Nun ye d´agradecer, presta asgaya enseñalo y sobre tou que vos preste velo. Tou sea por ver otra imaxen d´esta Asturies nuestra.
Toño