Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

jueves, 26 de marzo de 2009

La Cruz del Pienzu (VIII)

N´Ast: En Payares de 1967 asocede un nuevu desastre: una fuerte terbulina del sudoeste con ventarrones d´unos 150 kms/h baltió la Cruz reblandiándola a 1 m. del tarrén. Nel branu de 1968, de nuevo con perres de los Victorero, abatanose en llevantala "Talleres Alqui", de El Berrón, afitándola con cuatro cables de 15 mts. de llongura que baxen dende´l cruceru al tarrén. En 1994 casquen dos d´estos cables (como agüeyase na semeya que ye d´esi añu) y nel metal empecipia asomar roñu (lleva 50 años careciendo albentestate) poro, de xeitu urxente en Xunu del mesmu añu, el Conceyu Colunga apreba un presupuestu 70.000 ptes. (421 €) pa facer los amaños y da-y una pintura de tratamientu al metal. Entreguense-y estes perres a Protección Civil qu´en Avientu acuriosa los cuatro cables pero de la pintura nun se conoz nada hasta güei ¡qu´escamón! Ye d´aguardu que los Organismos competentes y los qu´apañense d´ella como repetidor (ente ellos Protección Civil) sepan caltenela y allendala pa que siga ehí, a güeyu de tóos, tantu dende tierra como dende la mar, y nun güelva estampase escontra la recia roca caliar del Sueve.
En Cast: En Noviembre de 1967 ocurre una nueva catástrofe: un fuerte temporal del sur-oeste con vientos de hasta 150 kms./h derriba la Cruz doblándola a 1 m. del suelo. En el verano de 1968, de nuevo con financiación de los Victorero, se ocupa de levantarla "Talleres Alqui", de El Berrón, asegurándola con cuatro cables de 15 mts. de longitud que bajan desde el crucero al suelo. En 1994 dos de estos cables se rompen (como se ve en la foto de ese año) y el metal empieza a mostrar deterioro (lleva 50 años sufriendo a la intemperie) por lo que de modo urgente, en Junio del mismo año, el Ayuntamiento de Colunga aprueba un presupuesto de 70.000 ptas. (421 €) para llevar a cabo los arreglos y dar un tratamiento de pintura al metal. Se entrega este dinero a Protección Civil que en Diciembre coloca los cuatro cables nuevos pero de la pintura nada se sabe hasta hoy ¡que sospechoso! Esperemos que los Organismos competentes y los que se aprovechan de ella como repetidor (entre ellos Protección Civil) sepan mantenerla y cuidarla para que siga ahí, a la vista de todos, tanto desde tierra como desde la mar, y no vuelva a estrellarse contra la dura roca caliza del Sueve.

2 comentarios:

Toral dijo...

me guardo tu direccion para los enlace de mi blog... me parece interesante todo lo que publicas...

desde el blog de gonzalo alonso llegué aqui y me alegro..

un saluduu

Anónimo dijo...

Gracies por pasate, Manuel Angel¡¡¡ encantau d´agüeyate per equí y de que me pongas enllace. Tú ya tabes "enllazau" (aparte de pola moza)gracies tamién a Gonzalo y a Bernardo. Mira tamién el de Gil y el de Zaldi que merecen la pena.Yo ya paso de xemes en cuantes por les playes del surf y poles pistes d´atletismo. Un saludu
Toño