N´Ast: Bono, pues siguimos con gana romería, güei pa falabos d´algo ya comentao n´otra entrada: les h.ogueres. Casi que tolos pueblos llaniscos empecipien les sos fiestes plantando la h.oguera, un troncu d´árbol que fíncase vertical y cuantu más grandón meyor, porque hai competencia ente parroquies haber cuála la pon de más altor. El troncu ye enterizu (en Balmori esti añu de 40 metros), nun como los mayos castellanos, apaecíos, pero formaos por varios tramos arrexuntaos. Pa llevantala, participa tou´l pueblu, los homes poniéndola drecha a los mandatos del voceru (persona que dirixe) y les muyeres animando con cantos. Siempres que pasaba acompañau por una carretera Llanes y asomaba una h.oguera, entrugábenme los collacios que qué yera aquello y pa que servía. Yo na más sabía responder que pa honrar al santu la fiesta y que más alta meyor pa señalase del vecín, pero yera una explicación que nun me prestaba, apaecíame probe. El branu pasau, falando con David Bayón, namorau de les tradiciones llanisques, diome una esplicación que paeciome perinteresante: ensin dulda ye un ritu qu´enllaza colos de fae milenta años de fecundidá de la tierra. Si arreparamos n´ello, el troncu apaez una cosadiella masculina, y el llugar onde se finca (semeyes segunda y tercera), una cosadiella femenina, colo que tamos deseando "preñar" la tierra, que seya fecunda la collecha. Xunimos a ésto que la ilesia siempres trató d´asimilar ritos llariegos (paganos dende´l so puntu vista) pa les sos fiestes y que la tradición vien de padres a fíos dende la nueche los tiempos y ,pa mi, nun hai dulda. Tradiciones milenaries d´un Pueblu milenariu.
En Cast: Bueno, pues seguimos con gana de fiesta, hoy para hablaros de algo ya comentado en otra entrada: las "h.ogueras" ("h."corresponde a una "h" aspirada, casi una "j", pero no igual, en el Oriente de Asturias). Casi todos los pueblos llaniscos comienzan su fiesta plantando la "h.oguera", un tronco de árbol que se planta en vertical y cuanto más grande mejor porque hay competencia entre parroquias para ver cúal la pone más alta. El tronco es entero (en Balmori este de año de 40 metros), no como los mayos castellanos, parecidos pero formados por varios tramos unidos. Para levantarla, participa todo el pueblo, los hombres poniéndola derecha a los mandados del "voceru" (persona que dirige) y las mujeres animando con cantos. Siempre que pasaba acompañado por una carretera de Llanes y aparecía una "h.oguera", me preguntaban los amigos que qué era aquello y qué significaba. Yo no sabía responder nada más que lo de que para honrar al santo de la fiesta y que cuanto más alta mejor para destacarse del vecino, pero era una explicación que no me gustaba, me parecía pobre. El verano pasado, hablando con David Bayón, un enamorado de las costumbres llaniscas, me dio una explicación que me pareció muy interesante: sin duda es un rito que enlaza con los de hace mil años de fecundidad de la tierra. Si nos fijamos en ello, el tronco parece una "cosa" masculina, y el lugar donde se planta (fotos segunda y tercera), una "cosa" femenina, con lo que estamos deseando "preñar" la tierra, que sea fecunda la cosecha. Unimos a ésto que la iglesia siempre trató de asimilar ritos autóctonos (paganos desde su punto de vista) para sus fiestas y que la tradición viene de padres a hijos desde la noche de los tiempos y ,para mi, no hay duda. Tradiciones milenarias de un Pueblo milenario.
En Cast: Bueno, pues seguimos con gana de fiesta, hoy para hablaros de algo ya comentado en otra entrada: las "h.ogueras" ("h."corresponde a una "h" aspirada, casi una "j", pero no igual, en el Oriente de Asturias). Casi todos los pueblos llaniscos comienzan su fiesta plantando la "h.oguera", un tronco de árbol que se planta en vertical y cuanto más grande mejor porque hay competencia entre parroquias para ver cúal la pone más alta. El tronco es entero (en Balmori este de año de 40 metros), no como los mayos castellanos, parecidos pero formados por varios tramos unidos. Para levantarla, participa todo el pueblo, los hombres poniéndola derecha a los mandados del "voceru" (persona que dirige) y las mujeres animando con cantos. Siempre que pasaba acompañado por una carretera de Llanes y aparecía una "h.oguera", me preguntaban los amigos que qué era aquello y qué significaba. Yo no sabía responder nada más que lo de que para honrar al santo de la fiesta y que cuanto más alta mejor para destacarse del vecino, pero era una explicación que no me gustaba, me parecía pobre. El verano pasado, hablando con David Bayón, un enamorado de las costumbres llaniscas, me dio una explicación que me pareció muy interesante: sin duda es un rito que enlaza con los de hace mil años de fecundidad de la tierra. Si nos fijamos en ello, el tronco parece una "cosa" masculina, y el lugar donde se planta (fotos segunda y tercera), una "cosa" femenina, con lo que estamos deseando "preñar" la tierra, que sea fecunda la cosecha. Unimos a ésto que la iglesia siempre trató de asimilar ritos autóctonos (paganos desde su punto de vista) para sus fiestas y que la tradición viene de padres a hijos desde la noche de los tiempos y ,para mi, no hay duda. Tradiciones milenarias de un Pueblo milenario.
2 comentarios:
Hola,
Yo lu sigo habitualmente y gustenme munchu to les fotos y lo que escribe. Pero, ¿Usté que ye de Llanes?
je je je apegau. Un saludu
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