Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

miércoles, 25 de agosto de 2010

Los cierros de La Mariña




N´Ast: Ente los llugares polos que préstame más perdeme (lliteral) pedaliando ta lo qu´en La Villa nomamos Les Mariñes: la rasa costera al oeste La Ría. Motivos, hai abondos, pero, ún de los señalaos, son estos murios de piedra que m´encanten y que cada vegada, al igual que los cierros vexetales, son más escasos, camudaos pola comodidá de valles metáliques y allambraes. Al placer estéticu xúnese´l saber que son más afayaízos pa la vida d´animales como los páxaros o los reptiles, pasando polos paparraxos. Un valor etnográficu, paisaxísticu y biolóxicu qu´hai que precurar caltener.
En Cast: Entre los lugares por lo que me gusta más perderme (literal) pedaleando está lo que en La Villa/Villaviciosa llamamos Les Mariñes: la rasa costera al oeste de La Ría. Motivos, hay muchos, pero, uno de los principales, son estos muros de piedra que me encantan y que cada vez, al igual que los cierres vegetales, son más escasos, sustituidos por la comodidad de vallas metálicas y alambradas. Al placer estético se une el saber que son más acogedores para la vida de animales como los pájaros o los reptiles, pasando por los insectos. Un valor etnográfico, paisajístico y biológico que hay que procurar mantener.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

La última foto llamome la atención. Nunca vi una muria con apoyos pa sujetala.
Ricardo.

Lluis dijo...

A mi tamién me presten un montón, estos cierros de finques . En Tinéu antiguamente taben zarraos tamién los montes con muries , de fechu llamábenlos cierros a eses finques que taben a monte . Jose Antonio la primer semeya ¿sedrá Lliñeru por casualidá? . Munches gracies y un abrazu

Lluis

Unknown dijo...

Otro reportaje genial! Estes muries tienen mucho trabajo! En los ultimos tiempos han desaparecido muchas porque con las nuevas maquinarias eran una molestia.
Un abrazo!

Anónimo dijo...

Gracies pola visita como siempre y por aportar coses y datos que nun conocía, que ye lo que presta.
A mi también me llamaron la atención los apoyos que se veíen al estar limpia la cuneta, nunca lo había visto. Y si, la foto de Lliñeru, más concreto en la carreterina que va d´ésti a Viadi, una zona enllena de estes maravilles.
Jose-Toño