Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 6 de agosto de 2010

La paciencia y el texu

N´Ast: ¡Que sabia ye la Ñaturaleza! Mentres nós tamos cavilgando en sol, playa o monte, Ella, seliquino, puquiñín a pocu, adulces, ta preparando la estación venidera. El texu, l´árbol por escelencia de la cultura celta, amuésalo claramente. Les femes (esti árbol ye dioicu: hai machos y femes) empecipien a dexar ver los sos frutos, verdes de momentu, pero coyendo un colorín roxu que será plenu cuando tean maduros na seronda. Anque paezan bayes, incluso dando-y el nome científicu a la triba (Taxus baccata, del llatín “bacca”= baya), nun lo son realmente: son unes fueyines nomaes bractees que camúdense nel envoltoriu la semiente y entós dizse que son arilos. Por ciertu, asina como toles partes del árbol son pervelenoses, estos arilos casi casi nun lo son. Y como Ñatura ye paciente y tómase´l so tiempu, una vez nel terrén tarden ¡de 2 a 3 años! en xerminar. Ta claro que nel mundiu vexetal nun esiste´l “stress”. A ver si deprendemos dalgo.
En Cast: ¡Que sabia es la Naturaleza! Mientras nosotros estamos pensando en sol, playa o monte, Ella, despacín, poquito a poco, suavemente, está preparando la estación venidera. El tejo, árbol por excelencia de la cultura celta, lo demuestra claramente. Las hembras (este árbol es dióico: hay machos y hembras) empiezan a dejar ver sus frutos, verdes de momento, pero cogiendo un colorín rojo que será pleno cuando estén maduros en el otoño. Aunque parezcan bayas, incluso dándole nombre científico a la especie (Taxus baccata, del latín “bacca”= baya), no lo son realmente: son unas hojitas llamadas bracteas que se transforman en el envoltorio de la semilla y entonces se dice que son arilos. Por cierto, así como todas las partes del árbol son muy venenosas, estos arilos casi casi no lo son. Y como Natura es paciente y se toma su tiempo, una vez en el terreno tardan ¡de 2 a 3 años! en germinar. Está claro que en el mundo vegetal no existe el “stress”. A ver si aprendemos algo.

5 comentarios:

Unknown dijo...

Muchas gracias por tus explicaciones! no tenia ni idea! Deberiamos desterrar el "stress" de nuestro vocabulario para siempre!!
Un abrazo!

Anónimo dijo...

Los homes vivimos aprisa. ¿Pa qué?
Los texos viven cientos de años, las tortugas también. Las musarañas no facen más que comer y viven sin vivir.
¿Aprenderemos daqué?

Ricardo

Anónimo dijo...

D´eso se trata, d´aprender lo bueno y echar lo malo. Un saludu:
Jose-Toño

Casía dijo...

ahora entiendo porque viven tantos años

maluferre dijo...

Gracias por la explicación. El Texu es un árbol que me encanta. Además en nuestra tierra tenemos ejemplares magestuosos.
Un saludo