Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 28 de junio de 2011

De Llanes a Covadonga (III)






N´Ast: Nun podemos dexar Corao ensin echa-y un güeyín al so guapu castañéu con exemplares centenarios, onde cellébrense feries ganaderes de pergrande sonadía. D´equí sal el PR-PNPE-1 qu´axúdanos a siguir ruta. El primer finxu señaláu del camín ye Santolaya d´Abamia (na segunda semeya). Del alderique de la so igua nun dicimos ná, que ye pa enllenar varios blogues. Solo unos datos hestóricos: la tradición diz que´l rei Pelayo edificare´l primer templu, y equí tuvo enterráu cola so muyer Gaudosia hasta´l so treslladu a Cuadonga. Otru visitante illustre fuere l´enviáu de Felipe II, Ambrosio de Morales, que quedó ablucáu al ver les llances que tiníen que llevar los habitantes de la fastera p´amparase de los osos llantaes a la salida de la ilesia. Pa rematar, dientro reposen los restos de Roberto Frasinelli, l´Alemán de Corao. Un pocu más arriba pasamos por Cuetu Abamia y ya garramos el camín del puertu. Anchu y nidiu, va pasando por varies mayaes de gran interés de fechura: Orientes, Caña Miyar, Pandal (con fonte ente fresnos a la nuesa derecha) y Uporquera, onde dexamos el PR pa torcer a mandrecha (cabana de la tercer semeya) por un caminín qu´apórtanos al Collao Ginés pa, con otru xiru a mandrecha, enfilar la cabera subida. Pronto apaez el camín de Priena, picu con guapes vistes, pero cola tralla que traemos preferimos baxar (cuarta imaxen). Al pocu ya vemos Cuadonga, pero ¡cuidadín! que´l descensu de Cuesta Ginés ye más llargu de lo que paez. Tres unes once hores d´andancia, aportamos al pie de la Santa Cueva, con visita a la Santina (por si acasu...). A la fin, pasamos el dí ente hestoria, etnografía y paisaxe, que tou eso tien Asturies. ¡Esperamos que vos haya gustao!
En Cast: No podemos dejar Corao sin echarle un ojo a su hermoso castañar con ejemplares centenarios, donde se celebran ferias ganaderas de gran renombre. De aquí sale el PR-PNPE-1 que nos ayuda a seguir la ruta. El primer hito señalado del camino es Santa Eulalia de Abamia (en la segunda foto). De su polémica restauración no decimos nada, que es para llenar varios blogs. Solo unos datos históricos: la tradición dice que el rey Pelayo edificó el primer templo, y aquí estuvo enterrado con su mujer Gaudosia hasta su traslado a Cuadonga/Covadonga. Otro visitante ilustre fue el enviado de Felipe II, Ambrosio de Morales, que quedó sorprendido al ver las lanzas que tenían que llevar los habitantes de la zona para defenderse de los osos clavadas a la salida de la iglesia. Para terminar, dentro reposan los restos de Roberto Frasinelli, el Alemán de Corao. Un poco más arriba pasamos por Cuetu Abamia y ya cogemos el “camín del puertu”. Ancho y claro, va pasando por varias majadas de gran interés constructivo: Orientes, Caña Miyar, Pandal (con fuente entre fresnos a nuestra derecha) y Uporquera, donde dejamos el PR para torcer a la derecha (cabaña de la tercera foto) por un caminito que nos lleva a Collao Ginés para, con otro giro a la derecha, enfilar la última subida. Pronto aparece el camino de Priena, pico con bonitas vistas, pero con lo que traemos, preferimos bajar (cuarta imagen). Al poco ya vemos Cuadonga/Covadonga, pero ¡cuidado! que el descenso de Cuesta Ginés es más largo de lo que parece. Tras unas once horas de marcha, llegamos al pie de la Santa Cueva, con visita a la Santina (por si acaso...). Al final, pasamos el día entre historia, etnografía y paisaje, que todo eso tiene Asturias. ¡Esperamos que os haya gustado!

4 comentarios:

Vicente dijo...

Toñín muy guapo, ahora tenís que facer una pestaña con tou el trazau, por si daquién quier facelu.
Un abrazu

Anónimo dijo...

¡Uy, uy, uy! Esa foto de La Santina... Non viste el cartel.
Fai bastantes años fui a Abamia a ver la tumba de Frassinelli. El cementriu daba pena, andaben les calaveres tiraes per toos los llaos.
Del estucao o lo que sea non entiendo, pa eso tan los entendíos. Del problema de los texos... Pero esos cubos del prau, se han pasao. ¡A cuento de qué vienen!

Ricardo

Unknown dijo...

Vaya excursion perguapa!!

Anónimo dijo...

Pestaña.... con ponelo asina ya me veo negru je je. Métolo en Caminos Tradicionales y creo que esté a mano. Lo d´Abamia, insisto, prefiero no desmadrame pero vas por bon camín.
Y a los escaladores, gracies por pasar y a ver si nos vemos pa tomar una caña.
Saludos a todos:
Toño-Jose