Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 10 de marzo de 2009

El Camín de los Rocinos (IV)




N´Ast: Cinca arrematar el Camín de los Rocinos. Vamos conocer el premiu, Carombo. Pero anantes, si fuéremos ganaderos, tendríemos de cuntiar el nuesu ganau y nun haber perdío más de seis cabeces porque, de superar esi númberu, podíen prindánosles: encampales y llueu tener de pagar una multa. El fallu que daba derechu pasu a los d´Amieva por Lleón yera nidio nesi puntu: ".....con advertencia que en el término común de Valdeón y Sajambre no se podrán prendar hasta pasadas seis cabezas de Amieva que anden desmandadas o sin pastor". Como cuido que nun hayamos perdío na más que la nuesa cabeza, de lo perguapo que nos arrodia, podemos amiyar al Parayisu. Un bosque de cuentu fades, una ponte enriba el ríu Dobra y ya tamos n´él. Pa que nagüeis por conocelu, unes vistes: la primera dende la baxada Cuarroble y La Sombrona, la segunda dende El Frade (accesu pa los ganaos de Valdeón) y les dos caberes del Chozo Carombo, nel coral del valle y llugar d´afincamientu la fonte. Espéravos L´Edén.
En Cast: Toca rematar el Camín de los Rocinos. Vamos a conocer Carombo, el premio. Pero antes, si fuéramos ganaderos, tendríamos que contar nuestro ganado y no haber perdido más de seis cabezas porque, de superar ese número, podían "prindarnoslas" : retenerlas y luego tener que pagar un rescate. La sentencia que concedía derecho de paso a los de Amieva por León era clara en ese punto: "....con advertencia que en el término común de Valdeón y Sajambre no se podrán prendar hasta pasadas seis cabezas de Amieva que anden desmandadas o sin pastor". Como creo que no hayamos perdido nada más que nuestra cabeza, de tanta hermosura que nos rodea, podemos iniciar el descenso al Paraíso. Un bosque de cuento de hadas, un puente sobre el río Dobra y estamos en él. Para que deseeis conocerlo, unas vistas: la primera desde la bajada de Cuarroble y La Sombrona, la segunda desde El Frade (acceso para los ganados de Valdeón) y las dos últimas del Chozo de Carombo, en el corazón del valle y lugar de ubicación de la fuente. El Edén os espera.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

El camín perguapo e interesantísimo...A ver cuando preparas una salida así pa los collacios y collacies.

Anónimo dijo...

a los collacios y collacies siempre vos teo presentes, en cuantes pueda p´allá vamos... pero muevi la rémora que ties en casa je je je
Toño