Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 3 de noviembre de 2009

Una cosadiella (adivinanza)

N´Ast: De tolos personaxes que vense na semeya ¿cuál nun ye llariegu d´Asturies?. Dichu d´otru xeitu ¿de qué collor ye la vaca prieta de Cantabria?. Dafechamente, común na fastera occidental del País vecín, la vaca Tudanca asítiase pol valle del mesmu nome, Liébana, Peña Rubia, Saja, Cabuérniga... pero nunca nun la vi al oeste´l Deba, por eso nun dexa de ser raru atopar esti exemplar solitariu nuna casería del Conceyu Cangues na llende col de Llanes, y más pa competir cola Asturiana de los Valles o Carreña, meyor productora de carne, que ye l´avíu actual d´esti ganao. ¿Quiciabis un amu señardosu de dómines meyores pa estes tribes?. Y otra cosa rara, lo de tener solo una ¿sedrá porque con esos cuernos nun hai mou de meter dos na mesma cuadra?.
En Cast: De todos los personajes que se ven en la foto ¿cuál no es autóctono de Asturias?. Dicho de otra forma ¿de qué color es la vaca negra de Cantabria?. Efectivamente, frecuente en la parte occidental del País vecino, la vaca Tudanca se extiende por el valle del mismo nombre, Liébana, Peña Rubia, Saja, Cabuérniga... pero nunca la vi al oeste del Deba/Deva, por eso no deja de ser raro encontrar este ejemplar solitario en una casería del Concejo de Cangues/Cangas de Onís en el límite con el de Llanes, y más para competir con la Asturiana de los Valles o Carreña, mejor productora de carne, que es la utilidad actual de este ganado. ¿Quizá un dueño nostálgico de tiempos mejores para estas especies?. Y otra cosa rara, lo de tener solo una ¿será porque con esos cuernos no hay manera de meter dos en la misma cuadra?

2 comentarios:

David Álvarez dijo...

Coño, me hace gracia lo de la tudanca porque yo pensaba lo mismo que tu, y hace una semana vi un par de ellas por la pista que sube desde las vegas de Sotres para arriba.
un abrazu

Anónimo dijo...

Hola David. Pues l´enguedeyu d´ésta ya llogré arreglalu: preguntando preguntando, entereme qu´esti buen señor ye conocíu del mio cuñau y contome que regaláron-yla unos conocíos de Cantabria. Y como supongo que-y dará pena desfacese d´ella, per ellí anda. ¡Indagaremos poles de Sotres! Un saludu y gracies pola to visita:
Toño