Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

sábado, 23 de enero de 2010

El Castillu de Llastres





N´Ast: Pal fin de selmana cinca proponer ruta y ná meyor que facelo con una ayalga llastrina nun requexu desconocíu hasta pol doctor Mateo. Llegaos al perguapu (¿dalguien lo duda?) pueblín marineru, averámonos hasta la capiella y mirador de San Roque. Dempués de tar un cachu clisaos col panorama, empecipiamos a caminar pol senderu señaláu, por onde´l xalé. Ta un pocu enmatao, pero diendo un pocu sollertes (¡difícil con estes vistes!) nun tendremos problema de perda p´algamar les morueques del castillu. Ta afecháu d´al rodiu l´añu 1715, na dómina del rei Felipe V, cuando tres la Guerra de Sucesión los ingleses seguíen truñendo les costes españoles. La familia Robléu punxo los medios pa llevantalu como defensa de Llastres, dotándolu d´una batería de seis cañones. A l´entamu del sieglu XIX, inservible ya, los sillares de les muries valieren pa facer escaleres poles calles del pueblu y los cañones, fincaos nel tarrén del puertu, p´amarres (nomaos morrones). Un cartel con un guapu textu desplícalo tou "in situ". Pa tornar, garramos un camín-pista más ampliu que, pasando pola Fuente Candanéu y con bones vistes de los pedreos, llévanos a una caneyada n´El Manso onde la señal ufiértanos varies posibilidaes. Nesti casu, encamiento baxar pa Llastres, a xintar un bon pescáu con una botella sidre; ya visitaremos otru dí los guapos paisaxes de Lluces (¡de los meyores del mundiu!).
En Cast: Para el fin de semana toca proponer ruta y nada mejor que hacerlo con un tesoro llastrín en un rincón desconocido hasta por el doctor Mateo. Llegados al precioso (¿alguien lo duda?) pueblo marinero, nos acercamos hasta la capilla y mirador de San Roque. Después de estar un rato admirados con el panorama, comenzamos a caminar por el sendero indicado, por donde el chalet. Está con algún matorral, pero yendo un poco atentos (¡difícil con estas vistas!) no tendremos problemas de pérdida para alcanzar las ruinas del castillo. Está datado del año 1715 aproximadamente, en la época del rey Felipe V, cuando tras la Guerra de Sucesión los ingleses seguían atacando las costas españolas. La familia Robléu/Robledo puso los medios para levantarlo como defensa de Llastres/Lastres, dotándolo de una batería de seis cañones. Al comienzo del siglo XIX, inservible ya, los sillares de los muros se utilizaron para hacer escaleras por las calles del pueblo y los cañones, hincados en el terreno del puerto, para amarres (llamados "morrones"). Un cartel con un bonito texto nos lo explica todo "in situ". Para volver, tomamos un camino-pista más amplio que, pasando por la Fuente de Candanéu y con buenas vistas de los pedreros, nos lleva a un cruce en El Manso donde la señal nos ofrece varias posibilidades. En este caso, recomiendo bajar a Llastres/Lastres, a comer un buen pescado con una botella de sidra; ya visitaremos otro día los hermosos paisajes de Lluces/Luces (¡de los mejores del mundo!).

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Al Castillu, hay tamién otru camín que, en llanu, va desde La Talaya, pero ye pocu recomendable porque amás de tar tomáu de artos, aprovecháronlu pa colgar dél les malles d´allambre pa amortiguar los argayos de la peña. Esta peña argaya munchu más desque nos años 1940/50, coles obres d´ampliación del muelle núeu, dinamitáronla pa rellenalu. Car

Anónimo dijo...

Pues gracies pol comentariu, "Car". Ya sabéis que préstame siempres qu´amestéis coses que vos paezan d´interés o que completen la información. Un saludu:
Jose