Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

jueves, 7 de enero de 2010

El meyor corte


N´Ast: Perguapos cierros de madera o bonos palos pa caminar son dalgunos de los avíos que nos ufierta la madera de los cientos de viesques del País. Y lo que nos amosa´l saber científico-popular ye la meyor dómina pa tronzala: el menguante Xineru. Esti mes la sabia ta más posada (ciencia de llibru) y la meyor fase la Lluna pa xeres de corte ye ésa (ciencia popular), asina que, sumando los dos factores, tenemos que tamos na meyor selmana l´añu pa facenos con una bona vara ablanu pa les nueses aventures montañeres ¡Aprovechái! pero güeyu, con tol respetu que meriten los nuesos collacios los árboles: garrái sólo lo que vos faiga verdadera falta. Gracies fonderes a Vicente Álvarez Rivero por alcordame esti perimportante saber.
En Cast: Bonitos cierres de madera o buenos palos para caminar son algunas de las utilidades que nos ofrece la madera de los cientos de bosques del País. Y lo que nos enseña el saber científico-popular es la mejor época para serrarla: el menguante de Enero. Este mes la sabia está más parada (ciencia de libro) y la mejor fase de la Luna para tareas de corte es ésa (ciencia popular), así que, sumando los dos factores, tenemos que estamos en la mejor semana del año para hacernos con una buena vara de avellano para nuestras aventuras montañeras ¡Aprovechad! pero ojo, con todo el respeto que merecen nuestros amigos los árboles: coged solo lo que os haga verdadera falta. Mis más sinceras gracias a Vicente Álvarez Rivero por recordarme este importante conocimiento.

3 comentarios:

Lluis de Turiellos dijo...

Dalgo tien el menguante. Yo nun sé inxertar. L'añu pasáu dióme por intentalo pol métodu del garciu nun pumar nun menguante a primeros de marzu, creyo recordar. Casualidá o non, l'inxertu prendió y espolletó hasta convertise nuna caña bien curiosa del árbol.

Vota'l meyor blogue dijo...

Entamó la 2ª edición de "Vota'l meyor blogue". Prestaríanos que participares, pa ello, encamentámoste echa-y una güeyadina a les bases na web www.votalmeyorblogue.webcindario.com

Anónimo dijo...

Si, dalgo tien la Lluna, y cuando lo dicen los paisanos dende milenta años.... un saludu y como siempre , gracies:
Toño