Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

jueves, 21 de enero de 2010

Les barbes: alendando a fondu



N´Ast: Conocíes como barbes del capuchino o barbes de San Xurde/Jorge y del xéneru Usnea, una bona desplicación d´estos líquenes tenéisla nel blogue "Naturaleza Cantábrica", meyor abondu de la que daríemos nós. Equí , lo que queremos señalar, ye que cuando les atopemos nun paséu por una carbayera o un fayéu, tenemos qu´aprovechar y enllenar los pulmones con bien d´aire: tamos frente un ambiente ensin contaminación nenguna, que ye lo qu´amuesen estos vexetales. Nel nuesu casu, tamos por ellí un cachu, alendando a fondu, pa garrar puxu pa cuando tornemos a les nueses menos saludatibles ciudaes. Dellos exemplos son los de les biesques de Valdeón, Sayambre o´l Sueve (nes imáxenes) pero de xuru qu´arrebuscando apaecen más. Y como siempres calquiñamos ¡que nun se note´l nuesu pasu! pa siguir esfrutándolo y que quede pa los qu´aporten detrás.
En Cast: Conocidas como barbas del capuchino o barbas de San Jorge/Xurde y del género Usnea, una buena explicación de estos líquenes la tenéis en el blog "Naturaleza Cantábrica", bastante mejor que la que daríamos nosotros. Aquí, lo que queremos destacar, es que cuando las encontremos en un paseo por un robledal o un hayedo, tenemos que aprovechar y llenar los pulmones con mucho aire: estamos ante un ambiente sin contaminación ninguna, que es lo que demuestran estos vegetales. En nuestro caso, estamos por allí un rato, respirando hondo, para coger fuerzas para cuando regresemos a nuestras menos saludables ciudades. Algunos ejemplos son los bosques de Valdeón, Sajambre o el Sueve (en las imágenes) pero seguro que buscando aparecen más. Y como siempre aconsejamos insistentemente ¡que no se note nuestro paso! para seguir disfrutándolo y que quede para los que vengan detrás.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Con lluvia o niebla no se puede salir de monte. O sea, que en la Asturias del orbayo, de 50 fines de semana, quedan 5 para ver naturaleza.
Yo, tonto de mí, salgo con lluvia, niebla, nieve..., y hasta con sol. No sé decir cual de estos meteoros es el mejor. Lo creo que la virtud está en la variedad.
Eso sí, puedo asegurar, que esas barbas del bosque, con la húmeda niebla, me retrotraen a los bosques de cuento, de niños, brujas, princesas y príncipes.
Ricardo.
PD: El código de verificación de hoy se las trae.

Anónimo dijo...

Pues lo que dices: estos bosques, cuanto peor tiempo, mejor, mas guapos. Lo del código será díficil para que deis buenas opiniones je je je
Jose