Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 4 de mayo de 2010

Un preséu "multidisciplinar"


N´Ast: Nun se nos escaez que ya ye tiempu d´andar a la güerta y vamos escucando per ehí, pa deprender coses nueves. Nel Conceyu Cabrales güeyamos dalgo que llámanos l´atención: nós, solemos atapar les patates dempués d´echales nos riegos cola fesoria, pero equí fácenlo ¡col garabatu! (trenca en dellos sitios). Conocía esti preséu, una traenta colos pinchos doblaos 90º y mangu más llargu, d´emplegalu en casa pa sacar la herba de la tenada o la facina y el cuchu del carru al cuchar, pero enxamás-y dimos esti otru usu. Como estos bonos señores tean una collecha meyor que la nuesa ¡camudamos rápidamente d´avezu!
En Cast: No se nos olvida que es tiempo de andar a la huerta y vamos por ahí fijándonos, para aprender cosas nuevas. En el Concejo de Cabrales vemos algo que nos llama la atención: nosotros solemos tapar las patatas depués de echarlas en los riegos con la azada, pero aquí lo hacen ¡con el "garabatu"! ("trenca" en otros sitios). Conocía esta herramienta, una "traenta" (pala de dientes) con los pinchos doblados 90º y mango más largo, de usarla en casa para sacar la hierba seca del pajar o la "facina" (almacen de hierba seca a la intemperie) y el "cuchu" (estiércol) del carro al "cuchar" (abonar los campos con estiércol), pero jamás le dimos esta otra utilidad. Como estos buenos señores tengan una cosecha mejor que la nuestra ¡cambiamos rápidamente de costumbre!

3 comentarios:

Toral dijo...

alcuerdome de un collaciu que pola nueche siempre va falandoyos a los moces:

tirate al matu que te llanto el garabatu.. ajjajaja

buenes semeyes Toño, buenes semeyes!

Unknown dijo...

Vaya observador! Pues yo tampoco lo habia visto nunca pero parece un buena idea!

Anónimo dijo...

je je je Manuel Manuel....
Lo de observador debe ser por el gran cariño y respeto que tengo al campo y sus gentes, seguro que por motivos genetico-políticos: por un lado, el gran recuerdo de los veranos en casa de los güelos, de los mejores días de mi vida, y por otro, el estar "apegáu" a una pura llanisca de pueblu pueblu, con intereses agrarios, que me permite seguir viviendo de cerca el tema. Por eso seguro que luego va uno mirando güertes, vaques, feries... (je je je, por cierto, ya me paso por Santillán)y aprendiendo. La pena ye que esto tien pinta de acabar muy mal, como sigan con la política agraria actual... Seguiremos disfrutando de ello mientras podamos, en vivo y por semana con la visión del tema de alguna buena fotógrafa.
Toño