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martes, 13 de julio de 2010

La ruta del mineral






N´Ast: Completando un pocu la cabera entrada, nun podíamos dexar d´amosavos la ruta pola que baxábase´l mineral de Los Llagos nes primeres dómines del llaboréu minero y que nos fizo poner lo de “¡como trabayaben anantes!” y a lo qu´amestamos que cualquier tiempu pasáu fue... peor. Dende Buh.errera diba a Fana (primer semeya), pasando llueu por Severín (cuarta semeya, tres pasar pola segunda y tercera), Les Mestes y Orandi, pa finar en Cuadonga, onde cargábase en caballeríes pa llevalo a Ribesella, llugar d´embarque de la producción. El tiempu emplegáu yeren unes tres hores, andando con unos ¡50 kilos al llombu!. Col tiempu, la compañía meyoró´l camín, que pasó a nomase Camín de la Mina (antes yera´l Camín de Caín pa los pastores), y ésto permitió l´usu de pollinos. Tamién surdieren ramales a nueves esplotaciones, como les del Collao Argumal (semeya quinta). La modernización del tresporte con cables aéreos y, por enriba tou, col estrenu la carretera (hacia 1920), punxo fin al antiguu sistema. Xentes ganándose la vida d´un mou inhumanu: cuando amiremos estos paisaxes dende estos caminos, tengamos una pequeña alcordanza d´elles.
En Cast: Completando un poco la última entrada, no podíamos dejar de enseñaros la ruta por la que se bajaba el mineral de Los Lagos en las primeras épocas del laboreo minero y que nos hizo poner lo de “¡como trabajaban antes!” y a lo que añadimos que cualquier tiempo pasado fue... peor. Desde Buferrera iba a Fana (primera foto), pasando luego por Severín (cuarta foto, tras pasar por la segunda y la tercera), Les Mestes y Orandi, para terminar en Cuadonga/Covadonga, donde se cargaba en caballerías para llevarlo a Ribesella/Ribadesella, lugar de embarque de la producción. El tiempo empleado eran unas tres horas, andando con unos ¡50 kilos a la espalda!. Con el tiempo, la compañía mejoró el camino, que pasó a llamarse Camín de la Mina (antes era el Camín de Caín para los pastores), y ésto permitió el uso de burros. También surgieron ramales a nuevas explotaciones, como las de Collao Argumal (foto quinta). La modernización del transporte con cables aéreos y, sobre todo, con el estreno de la carretera (hacia 1920), puso fin al antiguo sistema. Gentes ganándose la vida de un modo inhumano: cuando contemplemos estos paisajes desde estos caminos tengamos un pequeño recuerdo para ellas.

2 comentarios:

Unknown dijo...

Viendo vuestras fotos esta ruta tiene muy buena pinta. Realmente es increible en las condiciones que se trabajaba antes...
Esta excursion me la apunto!!
Un abrazo!

Anónimo dijo...

Pues anímate, que de verdad que ye preciosa. Además, la puedes facer en descenso aprovechando el bus a los Llagos, facilitando más la cosa. Y la parte de Orandi, que queda pa otru día (no os lo voy a ensñar todo en un día...) ye maravillosamente sorprendente. Un abrazo:
Toño