Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

jueves, 9 de julio de 2009

Facina n´Uvieo


N´Ast: De toles semeyes que vos dixe que facía a les facines, la que más me presta ye ésta: n´Uvieo, metanes del barriu la Tenderina, arrodiada d´edificios de cinco y más plantes, una casería resiste agora y siempres al constructor...Nun dexa de ser célebre que na ciudá "noble y heroica", onde muncha xente siente rocea por tolo que "güela" a aldea, tean un nidiu exemplu de que, por munchu que lo atapen, lo rural siempres ta presente. Si a pocu que rasquemos, toos finamos alcontrando que tenemos dalguna rellación col campu, les sos xentes, la so llingua...Yo, teola bien cerque, con unos antepasaos qu´a lo meyor, peles dómines que vivieron, teníen un visión de la vida más llimitada que la nuesa, pero de los que deprendí coses perguapes de les que nun m´avergoño ¿y vosotros?
En Cast: De todas las fotos que os comenté que hacía a "les facines", la que más me gusta es ésta: en Oviedo, en mitad del barrio de la Tenderina, rodeada de edificios de cinco y más plantas, una casería* resiste ahora y siempre al constructor... No deja de ser simpático que en la ciudad "noble y heroica", donde mucha gente siente desprecio por todo lo que "huela" a aldea, tengan un claro ejemplo de que, por mucho que lo quieran tapar, lo rural siempre está presente. Si a poco que rasquemos, todos acabamos encontrando que tenemos alguna relación con el campo, sus gentes, su lengua... Yo, la tengo bien cerca, con unos antepasados que a lo mejor, por la época que les tocó vivir, tenían una visión más limitada de la vida que la nuestra, pero de los que aprendí cosas hermosas de las que no me avergüenzo ¿y vosotros?
(*Casería: en Asturias, unidad agraria de explotación agrícola. Engloba todas las propiedades-casa, horreo, prados, huertas...- de una familia para el trabajo agro-ganadero y la vivienda)

No hay comentarios: