Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

jueves, 23 de julio de 2009

Uralites

N´Ast: Que la vida nos pueblos ye dura, nun ye dicir ná nuevo. Si ye un pueblu de montaña, más duro tovía. Y si ye un valle arispiu como´l de Valdeón, entós ya nun se como definilo. Cuando baxamos pola Sienda´l Mercadillo y agüeyamos Prada, la vista fálanos de dómines nes que pa pervivir había que tirase a lo más barato: la uralita, nel sieglu pasáu, alantaba la partía a la teya, munchu más cara. La resultancia fuere unes techumes que francen la estética les aldees. Agora que la uralita ta torgada por tener materiales peligrosos y que Parques Nacionales da subvenciones pa igües nes construcciones del entornu, pue ser bon momentu pa qu´estes perguapes aldees espoxiguen (espurrible a toes les del espaciu amparau) el rellume que-yos cinca.
En Cast: Que la vida en los pueblos es dura, no es decir nada nuevo. Si es un pueblo de montaña, más duro todavía. Y si es un valle áspero como el de Valdeón, entonces ya no se como definirlo. Cuando bajamos por la Senda del Mercadillo y vemos Prada, la vista nos habla de épocas en la que para sobrevivir había que tirarse a lo más barato: la uralita (fibrocemento), en el siglo pasado, ganaba la partida a la teja, mucho más cara. El resultado fue unos techos que rompen la estética de las aldeas. Ahora que la uralita está prohibida por contener materiales peligrosos y que Parques Nacionales concede subvenciones para arreglos en las construcciones del entorno, puede ser un buen momento para que estas hermosas aldeas recuperen (extensible a todas las del espacio protegido) el esplendor que les corresponde.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Fae poco que encontre este blog, ta per guapo. Felicidades

Y prestome per la vida ver las fotos de la Tenderina, vivo ahi alao, y la verdad que presta ver una vara hierva en medio la ciudad, sobre todo agora que ye tan dificil ver alguna.
Perdon si meto alguna falta ortografica o gramatical, solo se l'asturiano que deprendi de mios pas y mios güelos (que nun ye muchu), vivan los nuesos politicos, y sistemes educativos,

Lo dicho norabona po'l blog
Bel_ga_rion

Anónimo dijo...

Gracies pela to visita, "Belgarión". Equí sois toos bien afayaos, nun miramos pola ortografía ¿pienses que yo nun meto la pata? y esi asturiano que deprendiste de tos pas y güelos ye de lo meyor, seguro, ye lo más guapo, la tresmisión oral. Equí, lo importante ye facer garrapiellu pa que l´Asturies que nos presta nun muerra. Lo dicho, bien afayau y gracies por venos:
Toño