Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 8 de septiembre de 2009

8 de Setiembre: Díe d´Asturies

N´Ast: Güei ye´l Díe d´Asturies. Pero nun solu´l de l´Asturies oficial, tamién ye´l de los que la vemos estremada: de los qu´esmoleznos que s´escaeza la llingua que nos legaren los nuesos antepasaos; de los que creyemos que pue mirase al futuru ensin despreciar el pasáu; de los que vemos con murnia como s´esbarrumba´l nuesu patrimoniu etnográficu y los encargaos d´amparalu nun faen un res, lo mesmo que col nuesu arte asturiano patrimoniu de la humanidá; de los que sofitamos y necesitamos que nos sofiten otros países del Estáu. Esta xente solu somos namoraos del nuesu País- porque, si nun amamos lo de nueso ¿como vamos amar lo de los otros?- y queremos amosalu perguapu y acoyedor a los demás pa qu´ellos tamién lu amen. Y dende llueu que nun somos peligrosos "estremistas-terroristas" como quieren facer creyer: si dalguien llee a Xovellanos ¿atrévese a pone-y esti axetivu al gran illustrau xixonés?. Esta tierra agospedadora nun ye más grande que nenguna, pero tampoco más pequeña. Esta tierra ye la d´un pueblu milenariu: echemos-y un gavitu pa qu´esta Asturies Irredenta, estremada de la versión oficial, nun muerra. Feliz díe y ¡Puxa Asturies!
En Cast: Hoy es el Día de Asturias. Pero no solo el de la Asturias oficial, también es el de los que la vemos diferente: de los nos preocupa que se olvide la lengua que nos legaron nuestros antepasados; de los que vemos con tristeza como se derrumba nuestro patrimonio etnográfico y los encargados de protegerlo no hacen nada, al igual que con nuestro arte asturiano patrimonio de la humanidad; de los que apoyamos y necesitamos que nos apoyen otros países del Estado. Esta gente solo somos enamorados de nuestro País- porque si no amamos lo nuestro ¿como vamos a amar lo de los demás?- y queremos enseñarlo hermoso y acogedor a los demás para que ellos también lo amen. Y desde luego que no somos peligrosos "extremistas-terroristas" como quieren hacer creer: si alguien lee a Jovellanos ¿se atreve a ponerle este adjetivo al gran ilustrado gijonés?. Esta tierra hospitalaria no es más grande que ninguna, pero tampoco más pequeña. Esta tierra es la de un pueblo milenario: ayudemos para que esta Asturias Irredenta, distinta de la oficial, no muera. Feliz día y ¡Puxa Asturias!

5 comentarios:

Lluis de Turiellos dijo...

Feliz día. Y que consigamos que munches más xeneraciones hereden esta Asturies irredenta.

Anónimo dijo...

Eso yera lo bueno, que gracies a xeneraciones futures dexáramos de ser los Irredentos (los que lluchamos porque sobreviva un País diferente al oficial que nos venden) y pasárase a ver esta Asturies como la normal, no la rara y amenorgada. De momentu bon díe... y a siguir en brenga tolos demas díes del añu.
Toño

Toral dijo...

Redios, cuando les coses se dicen bien, como presta!

:)

Anónimo dijo...

Puxa Asturies pasa-y un bon dia, saludos dende Euskadi
Bel_ga_rion

Anónimo dijo...

Un saludu a toos y gracies pola güeyadina.
Toño