Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

jueves, 24 de septiembre de 2009

Seronda (Otoño)






N´Ast: Seronda, tardíu o autoñu, qu´asina pue nomase n´asturianu la estación acabantes estrenada y son toes elles pallabres perguapes. Personalmente opino que ye una dómina perprestosa y, anque ciertamente asáltanos cierta murnia al tresmanar hores de lluz, ufierta posibilidáes perinteresantes: amás de lo ya persabío sobre los collores de les fueyes, apaecen les más variopintes setes por tolos llaos; nos correores d´horros y cases vese la dorada resultancia de la collecha; los árboles tan preñaos de frutos qu´esfrutaremos en forma de futura sidre o animaos magüestos; visítennos abondes aves andayones... ¡Agudicemos los sentíos y escubramos y gociemos toles bayures serondiegues qu´aporten a esta tierra!
En Cast: "Seronda", "tardíu" o "autoñu", que así puede llamarse en asturiano a la estación recién estrenada y son todas ellas palabras muy hermosas. Personalmente creo que es una época muy bonita y, aunque ciertamente nos asalta cierta tristeza al perder horas de luz, ofrece posibilidades muy interesantes: además de lo ya conocidísimo de los colores de las hojas, aparecen las más diversas setas por todos los sitios; en los corredores de horreos y casas se ve la dorada recogida de la cosecha; los árboles están preñados de frutos que disfrutaremos en forma de futura sidra o en animados "magüestos" (en Asturias, reunión de personas para comer castañas asadas); nos visitan abundantes aves viajeras... ¡Agudicemos los sentidos y descubramos y gocemos todas las riquezas otoñales que llegan a esta tierra!

5 comentarios:

Lluis de Turiellos dijo...

Ye la época de la collecha y de la gueta. El momentu pa dir echando n'horru'l frutu de lo acollechao. De mayar, de los amagüestos. Les viesques vístense con colores de los más guapos del añu. Pasiar per ella ye prestoso nestes dómines. Caleyamos enriba una alfombra de fueyes qu'anubren la tierra. Ye guapa daveres la seronda...

Anónimo dijo...

¡¡¡Pues a esfrutala!!!! un saludu:
Toño

Anónimo dijo...

Cierto fina el verano, pero lleguen coses per guapas, como los bosques, que en esta epoca ye de lo mas prestoso de ver que hay en to el año por lo menos ye una de les mis coses preferies (my favourite things que decian en sonrisas y lagrimas)
Bel_ga_rion

Anónimo dijo...

¡¡¡Bueno!!! veo que hai muncha xente animada cola seronda. Y yo pensando que yera lo contrario. Un saludu:
Toño

David dijo...

La estación mas prestosa del añu, y en Asturies más.
La primera foto me imagino que ye del añu pasao, porque nun creo que ya esten tan coloraos los árboles, pero poco les faltará.
Muy guapu el post!!
un saludo