Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

viernes, 25 de febrero de 2011

La formiga y la chicharra


N´Ast: El cuentu la chicharra y la formiga en versión pastoril, y nesti casu, atopamos ésta cabera: esti pastor de la mayada d´Orientes trabayó tou´l branu pa tener herba abonda pal so ganáu nel iviernu. Estos ivernales son de los que na entrada sobre la baxada´l rebañu nomamos de posa intermedia ente´l puertu altu (nesti casu, Los Llagos) y el pueblu (Teleña). Les semeyes amuesen que los animales d´esti paisano nun van pasar fame agora que´l pastu escasea o cuando fagan la escala primaveral na subida a les altes camperes dende l´aldea, si ye qu´hebo mester de baxalos a ella. Otru dí, guetaremos la chicharra, qu´habela, por desgracia, haila tamién.
En Cast: El cuento de la cigarra y la hormiga en versión pastoril, y en este caso, encontramos ésta última: este pastor de la majada de Orientes trabajó todo el verano para tener abundante comida de paja para su ganado en el invierno. Estos invernales son de los que en la entrada sobre la bajada del rebaño llamamos de parada intermedia entre el puerto alto (en este caso, Los Lagos) y el pueblo (Teleña). Las fotos demuestran que los animales de este paisano no van a pasar hambre ahora que el pasto escasea o cuando hagan la escala primaveral en la subida a las altas praderías desde la aldea, si es que hubo necesidad de bajarlos a ella. Otro día hablaremos de la cigarra, que haberla, por desgracia, la hay también.

4 comentarios:

Casía dijo...

Me encanta ese olor a hierba seca,los llamados silos no son de mi agrado sobre todo recién abiertos, otra cosa que me incomoda es el abandono de los plásticos que los envuelve en el entorno

kai51 dijo...

El pastor se lo tiene que currar el home pa que su ganao non pase fame nunca, eso de que los pastores no pegan golpe, que se lo digan a este, mira como tien la cabaña llena pal ganao.
Un saludo

Anónimo dijo...

Uuuf lo de los "bolos" ye lo más feo que hai, pero lo que pasa que prácticos nun puen ser más y de comodidad nun digamos.
Los buenos y auténticos pastores curren como está mandao, de los más duro que haya, bastante más que los falsos pastores.
Un saludu pergrande pa los dos:
Toño

Anónimo dijo...

Un domingo lluvioso cualquiera, en el monte sólo se ven pastores.
"Mal día traéis hoy", me dicen.
Pa ellos non ye un mal día, sino uno más de trabayu.
Yo baxé p'al coche. El pastor tovía volvía a subir pa atender les cabres.
En homenaxe a los reyes del monte.
Ricardo.