Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

sábado, 8 de agosto de 2009

Camín de Portudera (I): la Sienda Caoru

N´Ast: Non por ser conocía podíamos dexar de falar na estaya "Caminos Tradicionales" d´esta perguapa sienda. Portudera ta al sur d´Arenas de Cabrales, dientro de los Picos d´Europa pero non del Parque Nacional, y a los sos pastos suben el ganao los pastores d´esta villa. El camín más afayaízu pa ello ye la Sienda Caoru, d´orixe romanu: unos dicen que yera parte d´una explotación minera, otros, que de la vía que diba a La Liébana y otros, que d´una rede de caminos pa zarrar militarmente a los ástures. Nosotros vamos percorrela de mou y manera pacetible. Eleximos empecipiar n´Arenas porque, anque´l desnivel d´ascensu sea mayor que dende Tielve o Sotres (los otros puntos dende los que s´algama cruciando los puertos), aforramos coche y, sobre tou, si nos garra l´agua, finar cola culera renegría d´una baxada por llevinques. Bonu, pues n´Arenas aparcamos y caminamos como si fuéremos pa Poncebos, cruciamos la ponte enriba´l ríu Cares y na primer curva fuerte que fae a mandrecha la carretera ya güeyamos la siñal d´empecipie. Dexamos la carretera y ya garramos el camín, qu´al pocu pasa por un aria festexera, llueu enriba´l canal de la presa d´Arenas y algama una portiella que cruciamos. El camín ya nun tien perda. Pasa por un castañeu y aporta a una siñal qu´amuésanos qu´empecipia la faza perguapa: l´empedrau qu´agüeyais nes semeyes. Na cuarta d´elles prébase lo que trabayaben aquelles xentes, teniendo que facer una base d´altor increíble pa llueu poner les llábanes que facíen de pisu. Comu dixe, nun hai ya perda posible, solu hai d´esfrutar de les encines, les riegues (na segunda semeya la de El Reguero), dalgunes fayes y, enriba de tou, col altor, del paisaxe. Asina, adulces, pa subir la pindia cuesta ensin problemes, algamamos la Cruz de Pruvia, caneyada de caminos y fin de la Sienda Caoru, onde facemos una posa agüeyando´l panorama enantes de metenos al puertu.
En Cast: No por ser conocida podíamos dejar de hablar en la sección "Caminos Tradicionales" de esta preciosa senda. Portudera está al sur de Arenas de Cabrales, dentro de los Picos de Europa pero no del Parque nacional, y a sus pastos suben el ganado los pastores de esta villa. El camino más cómodo para ello es la Senda de Caoru, de origen romano: unos dicen que formaba parte de un complejo minero, otros, que de la vía que iba a La Liébana, y otros, que de una red de caminos para cerrar militarmente a los ástures. Nosotros vamos a recorrerla de modo pacífico. Elegimos comenzar en Arenas porque, aunque el desnivel de ascenso es mayor que desde Tielve o Sotres (puntos desde los que también se alcanza atravesando los puertos), ahorramos coche y, sobre todo, si nos coge la lluvia, terminar con la culera amoratada al bajar por una piedras resbaladizas. Bueno, pues aparcamos en Arenas y empezamos a caminar como si fuéramos hacia Poncebos, cruzamos el puente sobre el río Cares y en la primera curva fuerte de la carretera a mano derecha ya vemos la señal que indica el comienzo. Abandonamos la carretera y ya cogemos el camino que al poco pasa por un area recreativa, luego sobre el canal de la presa de Arenas y alcanza una portilla que cruzamos. El camino ya no tiene pérdida. Pasa por un casteñedo y alcanza una señal que nos avisa de que comienza la parte más bonita: el empedrado que se ve en las fotos. La cuarta de ellas demuestra lo que trabajaban aquellas gentes, teniendo que hacer una base de altura increíble sobre la que luego colocaban las losas del piso. Como ya dije, no hay pérdida posible, solo hay que disfrutar de las encinas, las riegas (en la segunda foto, la de El Reguero), algunas fayas, y sobre todo, con la altura, del paisaje. Así, tranquilamente, para subir la empinada cuesta sin problemas, llegamos a la Cruz de Pruvia, cruce de caminos y fin de la Senda de Caoru, donde nos tomamos un descanso contemplando el panorama antes de meternos al puerto (en Asturias también se denomina "puerto" a zonas de pastizal en altura, no solo a collados de paso).