Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 11 de agosto de 2009

Camín de Portudera (II): les mayaes

N´Ast: La posa na Cruz de Pruvia ya fuere llarga; cinca caminar otra vegada. Dende equí, onde como dixe fina lo perguapo d´empedrau (algo más güeyaremos pero nun tan señalao), la xente suel siguir lo que yera la vía romana pol Collau Tambrín (¡una maraviella!), Humardu y Tordín pa baxar a Sotres o Tielve. Nos, tenemos la xorra d´atopanos con Miguel, pastor d´Arenas, que va güeyar unes vaques al oeste´l puertu y entrúganos si queremos dir con él: la rempuesta, a coro, un sí rotundu. Asina, na canellada la Cruz de Pruvia, en llugar de dir al frente, garramos a mandrecha, felochos de contar con un guía prácticu del que deprenderemos munches coses. Mayaes y topónimos van surdiéndonos al pasu: Fuente Teja (la primer semeya), Espinas, Ordiales... hasta qu´aportamos a Somas (semeyes segunda y tercera), mayada arrequexada onde les haya (¡y perguapa!), onde lo que vos digo del guía prácticu queda prebao porque ni la borrina qu´échasenos enriba nos para. Entovía algamamos a ver a los nuesos pies les arispies canales d´Ovar y más llone les del Cares (cuarta semeya) nun escampáu de la Ñidia Dama. Siguimos pola cume de la Polvorosa (1.303 metros de perguapes vistes polo que nos rellata Miguel: tornaremos otru díe qu´hai de velo) y baxamos por Tresmialma, El Toral, Los Praducos, La Bolera (tou sin semeyes: nun vemos la mano delantre)... pa salir por La Llambria a la Cruz de Pruvia otra vegada, dende onde baxamos p´Arenas por Caoru de nuevu, dempués de tastiar lo menos conocío de Portudera y les sos mayaes. Un bon llibrín-mapa pa conocer esta triba de puertos de los Picos d´Europa ye "Macizo Nororiental de los Picos de Europa. Peñas Cabriegas" d´Ángel Sánchez Antón (Ediciones Estvdio) pero munchu güeyu cola borrina, salvo qu´afayéis al pastorarcánxel san Miguel.
En Cast: La parada en la Cruz de Pruvia ya fue larga; toca ponerse a caminar de nuevo. Desde aquí, donde termina lo más bonito de empedrado (algo más veremos pero no tan destacado), la gente suele seguir lo que era la vía romana por Collado Tambrín (¡una maravilla!), Humardu y Tordín para bajar a Sotres o Tielve. Nosotros, tenemos la suerte de encontrarnos con Miguel, pastor de Arenas, que va a ver unas vacas a la parte oeste del puerto (recordar: zona de pastos en Asturias) y nos pregunta si queremos ir con él: la respuesta, a coro, un sí rotundo. Así, en el cruce de la Cruz de Pruvia, en lugar de continuar de frente, giramos a la derecha, felices de contar con un guía experto del que aprenderemos muchas cosas. Majadas y topónimos van saliéndonos al paso: Fuente Teja (primera foto), Espinas, Ordiales... hasta que llegamos a Somas (fotos segunda y tercera), majada recóndita donde las haya (¡y muy hermosa!), donde lo que os digo del guía experto queda demostrado porque ni la fría y húmeda niebla que se nos echa encima nos para. Todavía logramos ver a nuestros pies las ásperas canales de Ovar y más lejos las del Cares (cuarta foto) en un claro de la Blanca Dama. Seguimos por la cumbre de la Polvorosa (1.303 metros de bonitas vistas según el relato de Miguel: volveremos otro día que hay que verlo) y bajamos por Tresmialma, El Toral, Los Praducos, La Bolera (todo sin fotos porque no vemos la mano delante)... para salir por La Llambria a la Cruz de Pruvia otra vez, desde donde bajamos a Arenas por Caoru de nuevo, después de haber saboreado lo menos conocido de Portudera y sus majadas. Un buen libro-mapa para conocer este tipo de puertos de los Picos de Europa es "Macizo Nororiental de los Picos de Europa. Peñas Cabriegas" de Ángel Sánchez Antón (Ediciones Estvdio) pero ojo con la niebla, salvo que encontréis al pastorarcángel san Miguel.