Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

martes, 26 de mayo de 2009

El 25 de Mayu de 1808: La otra Cuadonga

N´Ast: Que nel añu 722 los astures llevantárense escontra l´invasor en Cuadonga empecipiando la Reconquista, ye persabío por tol mundiu. Lo que ya nun persabe muncha xente ye que´l 25 de Mayu de 1808, n´Uvieo, la Xunta Xeneral del Principau d´Asturies declárase independiente y soberana. France col Gobiernu Central , favoratible a la invasión francesa, y remanez la Xunta Suprema de Gobiernu d´Asturies, con toles atribuciones de poder soberanu. Entama un sistema democráticu d´escoyedura de les autoridaes y declara la guerra a Francia. Tamién llevántase como exemplu pa la futura Xunta Central, que formarán toles demás Xuntes Rexionales que surden tres l´asturiana: Asturies otra vegada cabezalera pol bien comunal. Ayeri fizo 201 años. Y camiento yo: ¿cuándo,ónde, tresmanamos los asturianos el nuesu puxu?.
En Cast: Que en el año 722 los astures se levantaron contra el invasor en Covadonga comenzando la Reconquista, es sabido por todo el mundo. Lo que ya no sabe mucha gente es que el 25 de Mayo de 1808, en Oviedo, la Junta General del Principado de Asturias se declara independiente y soberana. Rompe con el Gobierno Central, favorable a la invasión francesa, y nace la Junta Suprema de Gobierno de Asturias, con todas las atribuciones de poder soberano. Introduce un sistema democrático de elección de las autoridades y declara la guerra a Francia. También se erige como modelo para la futura Junta Central, que formarán todas las demás Juntas Regionales que surgen tras la asturiana: Asturias otra vez en cabeza por el bien común. Ayer se cumplieron 201 años. Y pienso yo: ¿cuándo, dónde, perdimos los asturianos nuestra fuerza?

2 comentarios:

Toral dijo...

NUNCA, me cagon la leche!!

los asturianos como xente, somos como los que no hay.. pero echaron munchos años y munchos esfuerzos pa apijotanos, calmanos y aborreganos!

pero el asturianu de a pie somos de la hostia parriba competimos y munches veces ganamos con comunidades que nos doblan triplican y mas...

madre leyendo temas de estos pongome guerrilleru en un plis aja

Anónimo dijo...

Eso ta bien Manuel, además en lo de competir, ta claro que sabes más que yo, colos años de esperiencia como atleta. El problema, ye como dices, que n´otres coses duérmennos porque nun interesa qu´opinemos. Otru guerrilleru:
Toño