Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

sábado, 1 de agosto de 2009

El "show" de Pandébano



N´Ast: Cada vegada qu´algamamos esti collau siento murnia. Murnia al agüeyar que siguimos faciendo les coses del revés y, lo que ye peor, por xente que diz qu´ama la ñaturaleza y la montaña, cola vista gorda, como siempres cuando non interesa, de les autoridaes (in)competentes. La pista d´accesu ta fecha pela xuntanza parcelaria pa meyorar les condiciones de vida de los ganaderos, no de los turistes, pero sobre tou ta TORGAO´l pasu en coche si nun se ye eso, ganaderu, por munchu que dalgunos quieran atapar la señal qu´amuesalo. Con estes maneres solo llogramos da-yos la razón a los que quieren que se llegue en automóvil a tolos llaos pa que tou s´enllene de xente; que los pueblos muerran porque naide para n´ellos pa empecipiar o finar la caminata y, lo peor, que desapaezan los caminos tradicionales: munchos son los que presumen de grandes caminantes y montañeros... pero saliendo del collau al qu´aporten en coche, negaos a esfrutar de 60 minutos más de paseu pol perguapu vieyu camín, llimpiau por Parques Nacionales por cierto (lo bonu tamién lo digo). Con estes pallabres nun quiero ofender a naide, solo que cavilguemos sobre lo que pue llegar a pasar coles coses qu´amamos.
En Cast: Cada vez que alcanzamos este collado siento tristeza. Tristeza al ver que seguimos haciendo las cosas al revés y, lo que es peor, por gente que dice amar la naturaleza y la montaña, con la vista gorda, como siempre cuando no interesa, de las autoridades (in)competentes. La pista de acceso está hecha por la concentración parcelaria para mejorar las condiciones de vida de los ganaderos, no de los turistas, pero sobre todo está PROHIBIDO el paso en coche si no se es eso, ganadero, por mucho que algunos quieran tapar la señal que lo indica. Con esta actitud solo logramos darles la razón a los que quieren que se llegue en automóvil a todos los sitios para que todo se llene de gente; que los pueblos mueran porque nadie para en ellos al empezar o terminar la caminata y, lo peor, que desaparezcan los caminos tradicionales: muchos son los que presumen de grandes caminantes y montañeros... pero saliendo del collado al que llegan en coche, incapaces de disfrutar 60 minutos más de paseo por el hermoso viejo camino. Con estas palabras no quiero ofender a nadie, solo que pensemos lo que puede pasar con las cosas que amamos.

9 comentarios:

David dijo...

Se puede decir más alto pero no mas claro. Tienes toda la razón, da pena ver como la gente mete el coche hasta la cocina, jodiendo los praos y machacándolo todo. Y por no caminar media hora mas, que al final ye de lo que se trata, de ir al monte a caminar y a disfrutar.
un abrazu

Anónimo dijo...

Gracies David, presta ver que más xente cavilga como ún. Un saludu:
Toño

Juanin Zaldivar dijo...

Cuanta razón tienes Toño. Yo creo que es un problema de educación y respeto. Somos como el ganao, cuando no hay uno detrás con la vara, cada uno hace lo que le place. Y desgraciadamente la vara, en muchos lugares, la perdieron hace tiempo. No hay más que ver la ría del tu pueblu.
Un abrazo

Toral dijo...

y si tovia sirviera pa que non dexaran toa la mierda pol monte por tener el coche al pie,, pues bueno tovia veía algo bono...

pero, hostia, el otru dia de somiedo bajamos el collaciu y yo, el triple de mierda que llevabamos ye que apaecien botelles, lates, y demas nos sitios mas inesperaos... hay que jodese!

y como dices al final, no ye por ofender... no, si ofender no hay, habia que dar dalguna hostia que otra!!! ajajajaja

Solsticiu dijo...

Ties razón Jose, da pena ver cómo hai sitios en mediu'l monte que paecen auténtiques romeríes. Por desgracia, eso pasa en munchos llaos. Ya verás el Sueve dientro unos años como nun frenen el tema. Paezme que quieren facer pistes per tol cordal pa que la xente llegue al Pienzu en coche. Manda güevos.

Anónimo dijo...

Hola Toño.
En el pasado había una cadena abajo donde las cabañas pero siempre la retiraban. Es increible que la gente tenga tan poca conciencia pero es acojonante que no se haga nada. Unas buenas sesiones de multas (creo que son 600€) y al menos esos no repiten. Es lamentable pero esto no solamente se vice en la montaña. En la costa está el ejemplo de los bufones de pría. Desde pequeño siempre jugué por aquella zona (asiduo yo al camping de garaña) y nunca entendía como lo permitían. La invasión de caravanas en la margen izq del río espasa en la playa que lleva su nombre son una de más de las muchas aberraciones con las que tenemos que convivir.
Un saludo,
Adolfo

Anónimo dijo...

Cadena... y vado que alguien acabo tapando pa que se pase. Lo de les multes, seguro que ye lo más eficaz, en la que va a Pedabejo, lo hacen por temporadas (sin criterio, como siempre) y parece que algo funciona. Y lo de Güadamía ¡¡¡no me habléis!!! algo ya puse en el blog, pero ye tremendo, póngome malu. Como ya dixe, polo menos ye bueno ver que más gente piensa igual, a ver si logramos un día facer fuerza ente toos pa que cambien las cosas.
Toño
PD: Juanín: ya sabes que te tengo en los altares del pensar, un honor para mi que coincidamos.
Manuel Ángel: presta ver que los "noveles" de la montaña teneis les coses clares. No te desesperes (verás mucha basura por el monte)y no cambies.
Raúl: espero nun ver nunca el Sueve asína. De momento los ganaderos tán en contra, a ver si nun camuden d´opinión.
Adolfo: a ver si entre todos podemos facer que la to neña y la so xeneración hereden algo decente. Y ya veo que pases por esta "casa" de vez en cuando. Un saludu.

Anónimo dijo...

Toda la razon, ye indignante, y estos que se autodenominen montañeros, si pudieren subirian al Urriellu en coche, pararian echarian la foto, y en coche al chigre a beber sidra....
Que mas dara caminar un poquiñin mas, sobre todo cuando el sitio ye guapo
Bel_ga_rion

Anónimo dijo...

Totalmente d´acuerdu. Y perdese el caminín vieyu que ye perguapu. Un saludu, gracies por pasar e insisto: cuantos más seamos, meyor, Bel_ga_rion.
Toño