Datos personales

Por una Asturies con más puxu. Per ahí per ende, per acá y acuyá, lo nueso, lo d´ayeri y lo de güei

sábado, 25 de abril de 2009

Una de palos


N´Ast: ¡Non, non! Nun ye que vayamos peganos con naide: equí somos irredentos pero pacíficos. La cosa ye porque a la fin se la hestoria completa, el cómu, el cuando y el por qué d´estos palos de midir la capa de ñeve que munches vegaes afayamos pel monte. Formen parte d´una rede puesta en marcha por Gobierno Central, el Gobiernón, nel añu 1978. Los técnicos revísenlos tres vegaes al añu y sirven pa midir la cantidá de ñeve atropada n´esos puntos pa dempués echar cuentes de cuanta agua pudiere ser nel dexelu, apercanciando asina posibles arroxos na primavera. Lo curioso ye que dempués apañáronse los datos pa facer estudios sobre l´estau de los glaciares y ´l resultau fuere ablayante como imaxináis: col cambiu climáticu tan en netu retrocesu. Pero esta hestoria ye tan murnia que quiero más entailala otru díe que nun seya fin de selmana, qu´hai d´esfrutalu. De momentu, paezme que van tener d´alzar los palos a mayor altor, porque a munchos, salvu años escepcionales como estí, ya nun llega la ñeve.
En Cast: ¡No,no! No es que vayamos a pegarnos con nadie: aquí somos irredentos pero pacíficos. La cosa es porque al fin se la historia completa, el cómo, el cuando y el por qué de estos palos de medir la capa de nieve que muchas veces encontramos por el monte. Forman parte de una red puesta en marcha por el Gobierno Central, el Gobiernón, en el año 1978. Los técnicos las revisan tres veces al año y sirven para medir la cantidad de nieve acumulada en esos puntos para después calcular la cantidad de agua a la que puede dar lugar en en deshielo, previniendo así posibles avenidas en la primavera. Lo curioso es que después se usaron para realizar estudios sobre los glaciares y el resultado fue desalentador como imagináis: con el cambio climático están en claro retroceso. Pero esta historia es tan triste que prefiero contarla otro día que no sea fin de semana, que hay que disfrutarlo. De momento, me parece que van a tener que subir los palos a mayor altura, porque a muchos, salvo años excepcionales como este, ya no llega la nieve.

2 comentarios:

Toral dijo...

coño!! acabo de enterame de quien eres... joder, si es que leo de gente de la villa pero soy un desastre pa unir nombres y cares!!

pues mañana voy a mandate un mail pa preguntate unos temas...

ahora mas que antes, un abrazu

Anónimo dijo...

Claro, como paezco tan seriu nun me facíes poniendo estes coses eeehhh? je je je un saludu:
Toño